“Η Υπουργός Παιδείας παρέχοντας το δικαίωμα διορισμού σε αποφοίτους ιδιωτικών κολλεγίων εμπαίζει με το χειρότερο τρόπο τους χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς”
Ανακοίνωση εξέδωσε η Οργάνωση Μελών Εκπαιδευτικών της Ν.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Ρεθύμνου, η οποία συνεδρίασε για τα θέματα της εκπαιδευτικής επικαιρότητας.
Αναλυτικά, στην ανακοίνωση αναφέρεται:
Η Οργάνωση Μελών Εκπαιδευτικών της Ν.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Ρεθύμνου, συνεδρίασε στις 08/02/2020 στα Γραφεία της Ν.Ε. Ρεθύμνου για τα θέματα της εκπαιδευτικής επικαιρότητας.
Θεωρούμε ότι με το νόμο για την εκπαίδευση που ψήφισε η κυβέρνηση της ΝΔ στην ουσία καταργεί το άρθρο 16 του Συντάγματος εφαρμόζοντας πιστά τη νεοφιλελεύθερη πολιτική της κι εξυπηρετώντας συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα.
Με το άρθρο 50 ανοίγει το δρόμο πρόσληψης αποφοίτων ιδιωτικών κολλεγίων στη Δημόσια εκπαίδευση με αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων. Προβαίνει σε μια πρωτοφανή υποβάθμιση του κύρους των Πανεπιστημιακών πτυχίων καθώς και σε ακύρωση των κόπων και των αγώνων που έδωσαν οι φοιτητές και απόφοιτοι των Παιδαγωγικών Τμημάτων των ΑΕΙ και οι οικογένειες τους για να εισαχθούν στα Δημόσια Πανεπιστήμια.
Η Υπουργός Παιδείας παρέχοντας το δικαίωμα διορισμού σε αποφοίτους ιδιωτικών κολλεγίων εμπαίζει με το χειρότερο τρόπο τους χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς οι οποίοι στηρίζουν τη Δημόσια Εκπαίδευση για πάνω από 15 χρόνια, καλύπτοντας λειτουργικά κενά με πενιχρούς μισθούς, σε κάθε άκρη της Ελλάδας, ελπίζοντας με την απόκτηση προϋπηρεσίας να πετύχουν τον πολυπόθητο μόνιμο διορισμό τους.
Στον ίδιο νόμο προβλέπεται τριετής ποινή αποκλεισμού, αν κάποιος εκπαιδευτικός, για σοβαρούς οικογενειακούς και άλλους λόγους δε δύναται να υπηρετήσει την πρώτη χρονιά, γεγονός που θα αποτελέσει προπομπό για τιμωρητική αντιμετώπιση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Αρκείται στην ικανοποίηση του συντηρητικού ακροατήριου της με την επάνοδο της εορτής των Τριών Ιεραρχών. Της θυμίζουμε ότι κυβερνά εδώ κι 7 μήνες κι οφείλει να περιφρουρήσει τη Δημόσια Εκπαίδευση όλων των βαθμίδων κι όχι να την υποβαθμίζει με τις ενέργειες της αγνοώντας όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ψευδόμενη περί υποχρέωσης σε οδηγία της Ε.Ε.
Επιπλέον προγραμματίζει την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο και την εισαγωγή εξετάσεων στο Γυμνάσιο, γεγονός που θα έχει ως αποτέλεσμα την εντατικοποίηση των μαθητών και κατά συνέπεια την αύξηση της σχολικής διαρροής.
Γίνεται σαφής μέσω της επιβολής της Αξιολόγησης στα Πανεπιστήμια ο σχεδιασμός για την αξιολόγηση και σχολικών μονάδων και ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με την εφαρμογή της γνωστής αξιολόγησης-χειραγώγησης, η οποία θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση σχολείων και απολύσεις εκπαιδευτικών.
Σχετικά με τα Νηπιαγωγεία υπάρχει απουσία βοηθητικού προσωπικού, χρειάζεται αλλαγή του ωραρίου ώστε να υπάρχουν πραγματικά διαλείμματα για τις Νηπιαγωγούς (όχι μόνο στη θεωρία), κατάργηση προϋποθέσεων εγγραφής στα ολοήμερα, λύση του κτιριακού με ευθύνη των Δημάρχων και καθολική εφαρμογή της δίχρονης μέσα στην προβλεπόμενη τριετία, αύξηση της χρηματοδότησης για λειτουργικά έξοδα. Ταυτόχρονα με τις πρόσφατες δηλώσεις της για εισαγωγή διακριτών μαθημάτων στο νηπιαγωγείο προφανώς αγνοεί τα επιστημονικά παιδαγωγικά πορίσματα για ολιστική μάθηση μέσα σε ένα ενιαίο πρόγραμμα σπουδών.
Στην ειδική αγωγή τα κενά σε όλες τις βαθμίδες δεν καλύπτονται έως το τέλος της σχολικής χρονιάς, με αποτέλεσμα να αδικούνται μαθητές που χρήζουν ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και να αντιμετωπίζουν πολλαπλά και δύσκολα προβλήματα οι εκπαιδευτικοί των τυπικών τάξεων.