Με δεδομένη την πολιτική βούληση της Κυβέρνησης, να προχωρήσει στην… «αξιοποίηση» όπως χαρακτηρίστηκα αναφέρει, 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας (Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας), τα αρμόδια Υπουργεία έχουν ήδη αρχίσει την ανατροπή νομοθετημάτων και αποφάσεων της προηγούμενης Κυβέρνησης, που προστάτευαν τον δημόσιο χαρακτήρα των λιμανιών και παρείχαν εγγυήσεις για την προσέλκυση υγιών επενδύσεων, σε συνδυασμό με τη βιωσιμότητα των Οργανισμών.
Λίγο καιρό μόνο από την ανάληψη της διακυβέρνησης από την παρούσα Κυβέρνηση, η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας, σε συνάντηση που είχε με το ΤΑΙΠΕΔ, ζήτησε την διενέργεια μελετών βιωσιμότητας για τα 10 Περιφερειακά Λιμάνια με σενάριο τόσο το μοντέλο των υποπαραχωρήσεων, όσο και αυτό της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών των Λιμένων ΑΕ. Και ενώ για τις συγκεκριμένες μελέτες απαιτείται χρόνος, ήδη την Παρασκευή 31/01/2020 σε κοινό ΔΤ το Υπουργείο Οικονομικών και Ναυτιλίας δήλωσαν ότι παρέλαβαν την σχετική πρόταση και ότι βάσει αυτής σχεδιάζουν το νέο μέλλον των Οργανισμών. Εντύπωση όμως έχει προκαλέσει το γεγονός ότι, ενώ ούτε οι τοπικές κοινωνίες ούτε οι εμπλεκόμενοι με τη λιμενική λειτουργία φορείς δεν έχουν ενημερωθεί για τα σχέδια της Κυβέρνησης, λεπτομέρειες της συγκεκριμένης, σημαντικής για τη λιμενική πολιτική της χώρας μας μελέτης, έχουν ήδη διαρρεύσει στον Τύπο. Στο φύλλο της Καθημερινής της Κυριακής 2 Φεβρουαρίου 2020, σε άρθρο με τίτλο «Η μυστική μελέτη αξιοποίησης των λιμανιών» ο αρθρογράφος αποκαλύπτει μεταξύ άλλων τις προτάσεις για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών σημαντικών λιμένων, διευκρινίζοντας ταυτόχρονα ότι η εφημερίδα έχει στη διάθεση της, τις μελέτες.
«Με τη συγκεκριμένη Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων, ζητάμε από τον αρμόδιο Υπουργό να δημοσιοποιήσει αυτή την «μυστική μελέτη» για να καταλάβουμε όλοι ποιες τελικά είναι οι προθέσεις της Κυβέρνησης» αναφέρει σε δήλωσή του ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ν. Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο δημόσιος χαρακτήρας των 10 Οργανισμών, είναι κομβικής σημασίας για τον σχεδιασμό της εθνικής και τοπικής ανάπτυξης, όπως επίσης ότι τα λιμάνια, αποτελούν υποδομές στρατηγικής σημασίας, εξυπηρετώντας σημαντικές κοινωνικές και οικονομικές δραστηριότητες σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο».