Αδυνατεί να προσκομίσει στην Προανακριτική Επιτροπή τα ανάλογα παραστατικά η Ελένη Ράικου για το μόνο έμβασμα της Novartis προς τον σύζυγό της που αναγνωρίζει η ίδια, επειδή είχε… πλημμυρίσει το σπίτι της.
«Αναζήτησα τα αρχεία. Δυστυχώς, όμως, προ ετών είχε πλημμυρίσει το σπίτι μας και δεν βρέθηκαν», απάντησε η μάρτυρας κατά την τρίτη κατάθεσή της στο ερώτημα αν θα προσκομίσει τη σύμβαση για τη μελέτη που είχε αναλάβει ο σύζυγος της από τη Novartis έναντι 1.000 ευρώ.
Παράλληλα, ο ερευνώμενος από την Προανακριτική Επιτροπή, Δημήτρης Παπαγγελόπουλος, ζητά να ανοίξουν οι τραπεζικοί λογαριασμοί της εισαγγελέα Εφετών προκειμένου να αποδειχτεί η καταγγελία της ότι το έγγραφο της Εισαγγελίας κατά της Διαφθοράς που αποτυπώνει τα τρία εμβάσματα του συζύγου της είναι κατασκεύασμα του ιδίου.
Δείτε: Παπαγγελόπουλος: Να ανοίξουν οι λογαριασμοί της Ράικου
Το έγγραφο:
«Η Ελένη Ράικου μας καταγγέλλει εμένα και την Ελένη Τουλουπάκη ως πλαστογράφους σχετικά με το έγγραφο για τα εμβάσματα. Η καταγγελία της πρέπει να διερευνηθεί και ο πιο απλός και εύκολος τρόπος είναι να ανοίξουν οι λογαριασμοί για να δούμε αν εγώ ή η Τουλουπάκη είμαστε πλαστογράφοι ή αυτή απατεώνισσα», δήλωσε ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Δικαιοσύνης.
Να σημειωθεί ότι πριν περάσει το κατώφλι της Προανακριτικής η Ελένη Ράικου, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είχαν αιτηθεί να διαβιβαστεί στην Επιτροπή το «πόθεν έσχες» της εισαγγελέα. Ωστόσο, η αρνητική στάση ΝΔ και ΚΙΝΑΛ αποτέλεσαν το εμπόδιο προκειμένου τα μέλη της Προανακριτικής να λάβουν γνώση της δήλωσης περιουσιακής κατάστασης της μάρτυρος.
Το έμβασμα, το Diovan και το πρόγραμμα Exactly
Κατά την εξέταση της από την βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Δώρα Αυγέρη, η εισαγγελέας παραδέχτηκε πως το έμβασμα της Novartis προς τον σύζυγό της αφορούσε έρευνα για το φάρμακο Diovan, με την βουλευτή της αξιωματικής αντιπολίτευσης να επισημαίνει πως το εν λόγω φάρμακο ήταν μέρος του στρατηγικού προγράμματος Exactly της ελβετικής φαρμακοβιομηχανίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ήρθαν στην επιφάνεια από την κατάσχεση εσωτερικών εγγράφων της εταιρίας, από τις καταθέσεις των προστατευόμενων μαρτύρων στο FBI αλλά και από το ντοκιμαντέρ της ελβετικής τηλεόρασης, πρόκειται για το πρόγραμμα «άλωσης» της φαρμακευτικής αγοράς που σκοπό είχε να καταστήσει την Novartis πρώτη σε πωλήσεις μέσω της υπερσυνταγογράφησης φαρμάκων από γιατρούς, οι οποίοι θα είχαν και το ανάλογο αντάλλαγμα.
Ακολουθεί φερόμενο απόσπασμα από την εξέταση της μάρτυρος από την Δ. Αυγέρη:
Αυγέρη: Πότε μάθατε ότι και ο σύζυγος σας είχε πάρει χρήματα από τη Novartis;
Ράικου: Το 2018 από τα δημοσιεύματα.
Αυγέρη: Μα εσείς μας είπατε ότι καθ’όλη τη διάρκεια της έρευνάς σας ασχοληθήκατε με τις πληρωμές που έχουν γίνει σε γιατρούς. Έστω το ένα από τα τρία εμβάσματα που αναγνωρίζετε, δεν το είχατε δει;
Ράικου: Μα γιατί ασχολείστε μόνο με το σύζυγό μου;
Αυγέρη: Εσείς είπατε ότι το σκάνδαλο έχει να κάνει κυρίως με τις πληρωμές των γιατρών.
Ράικου: Επαναλαμβάνω μόνο με το σύζυγό μου θα ασχολείστε; Δεν γνώριζα τίποτα για τη συμμετοχή του σε αυτή τη μελέτη.
Αυγέρη: Καταθέτετε δήλωση πόθεν έσχες η οποία περιλαμβάνει και τους λογαριασμούς σας. Δε ρωτήσατε τον σύζυγό σας τι είναι αυτά τα χρήματα στον κοινό λογαριασμό σας;
Ράικου: Δεν αναφέρεται στις καταθέσεις στον κοινό μας λογαριασμό ότι τα χρήματα ήρθαν από Novartis γι’ αυτό και δεν γνώριζα.
Αυγέρη: Τότε πώς δηλώσατε το συγκεκριμένο ποσό στο δικό σας πόθεν έσχες το 2010;
Ράικου: Δεν φαινόταν από πού ήταν.
Αυγέρη: Αυτή είναι απάντηση από την εισαγγελέα που ερευνούσε το σκάνδαλο και επέμενε στους χρηματισμούς γιατρών;
Ράικου: Είπα δεν φαινόταν.
Αυγέρη: Η μελέτη του άντρα σας για την οποία υπάρχει το αναγνωρισμένο από εσάς έμβασμα από τη Novartis το 2010, υπάρχει στο διαδίκτυο;
Ράικου: Όχι δεν τη βρήκα.
Αυγέρη: Ούτε τη σύμβαση για τη μελέτη;
Ράικου: Σας είπα, πλημμύρισε το σπίτι μας και χάθηκε.
Αυγέρη: Η μελέτη ήταν για το Diovan;
Ράικου: Ναι.
Αυγέρη: Ξέρετε ότι όσα μας λέτε περιγράφονται στη στρατηγική της Novartis και το πρόγραμμα Exactly;
Ράικου: Δε γνωρίζω το πρόγραμμα Exactly.
«Όταν στοχοποίησαν τον σύζυγό μου, είπα: «Δεν το ανέχομαι»
Στην τελευταία της κατάθεση, η Ελένη Ράικου παρέθεσε το αφήγημα ότι στην αρχή υπέμενε τις πιέσεις του πρώην αν. υπουργού Δικαιοσύνης, αλλά τελικά προχώρησε στις καταγγελίες εναντίον του επειδή στοχοποιήθηκε ο σύζυγός της. «Από την αρχή φάνηκε πώς θα κυλούσε το πράγμα. Και μου λένε, γιατί δεν το κατήγγειλες από την αρχή; Μα γιατί είμαι και άνθρωπος. Υπάρχει φόβος. Είχα τον γιο μου που έμενε μαζί μας. Έτρεμε η ψυχή μου μην μου χτυπήσουν το παιδί. Στο τέλος έφτασα να του πω να φύγει από το σπίτι. Από την αρχή αισθάνθηκα κακοποιημένη. Δεν μιλούσα κι έλεγα θα περάσει. Όταν όμως πήγαν να στοχοποιήσουν τον σύζυγό μου είπα: ¨Δεν το ανέχομαι¨. Μετά θα στοχοποιούνταν και τα παιδιά μου. Ήθελαν να πλήξουν το κύρος μου για να αναδείξουν την ικανότητα της Τουλουπάκη. Βρήκαν αυτό τον άθλιο τρόπο για να χτυπήσουν την οικογένειά μου. Εκεί είπα ¨ως εδώ¨», φέρεται να κατέθεσε η μάρτυρας, δίνοντας μία νέα πτυχή για τα κίνητρα που την οδήγησαν στις διαρροές αλλά και τις επίσημες καταγγελίες κατά του Δημήτρη Παπαγγελόπουλου.
Νωρίτερα, όμως, η ίδια δεν πρόταξε τον λόγο, λέγοντας πως τόλμησε να μιλήσει για τον «Ρασπούτιν» και για τα «κατασκευάσματά του» γιατί αισθανόταν -κατά τα λεγόμενά της- ότι με τις ενέργειές του επεδίωκε την κατάλυση του κράτους δικαίου. «Την κατάλυση της Δημοκρατίας. Είμαι 40 χρόνια στη Δικαιοσύνη. Δεν μπορούσα αυτό να το δεχθώ», ήταν τα λόγια της.
Κατασκευάστηκαν και οι μάρτυρες από τον Παπαγγελόπουλο
Η μάρτυρας έκρινε πως ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Δικαιοσύνης κατασκεύασε και τους προστατευόμενους μάρτυρες, λέγοντας: «Γνώμη μου είναι ότι οι καταθέσεις των μαρτύρων είναι κατασκευασμένες. Αυτό προκύπτει. Πρώτον από το ίδιο περιεχόμενο των καταθέσεων. Δεύτερον κάθε φορά κατονομάζεται τελείως διαφορετικό πρόσωπο. Τρίτον η έρευνα ξεκίνησε Νοέμβριο και έφτασε Φεβρουάριο», ήταν η εξήγησή της.
Επιπλέον, η Ελένη Ράικου τόνισε πως υπάρχουν κι άλλοι εισαγγελικοί λειτουργοί που βρέθηκαν στο στόχαστρο του Δημήτρη Παπαγγελόπουλου, ισχυρισμός που ίσως συνδέεται με το γεγονός ότι επόμενος μάρτυρας της Προανακριτικής θα είναι ο οικονομικός εισαγγελέας, Παναγιώτης Αθανασίου.