Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι όσοι κάνουν κλήσεις σε 5ψήφια νούμερα που ορίζονται ως τηλεφωνική υποστήριξη από διάφορες επιχειρήσεις/τράπεζες, καθώς το τελευταίο διάστημα πολλοί είναι εκείνοι που βλέπουν υπέρογκες χρεώσεις στους λογαριασμούς του τηλεφώνου τους.
Την ιδιαίτερη προσοχή των πολιτών, θα πρέπει να επιστήσει το παράδειγμα εκείνων των συμπολιτών μας που εν αγνοία τους -και χωρίς ξεκάθαρη και γνωστοποιημένη τη χρέωση που υφίστανται από τους τηλεφωνικούς παρόχους, κάνουν αμέριμνοι κλήσεις προς τηλεφωνικά κέντρα για την εξυπηρέτησή τους.
Σε μια τέτοια κατάσταση βρέθηκε ως θύμα και ένας Χανιώτης, ο οποίος βλέποντας μια περίεργη αύξηση στον λογαριασμό του, επικοινώνησε με την τηλεφωνική εταιρεία στην οποία είναι πελάτης και ενημερώθηκε πως οι υπέρογκες χρεώσεις προέρχονταν από τηλεφωνήματα στον 5ψήφιο αριθμό ελληνικής Τράπεζας.
Δείτε αναλυτικά τις χρεώσεις που ήρθαν στον λογαριασμό του για μερικά μόνο λεπτά αναμονής και ομιλίας προς εξυπηρέτησή του:
Η Τράπεζα προειδοποιεί μεν και σε κάθε τηλεφώνημα αλλά και στην ιστοσελίδα για τις χρεώσεις που ισχύουν, αλλά στο επίμαχο σημείο αναφέρει ότι γίνεται χρέωση ως κλήση προς σταθερό ή σύμφωνα με τη τιμολογιακή πολιτική του τηλεπικοινωνιακού παρόχου σας.
Ακολούθως, κάθε εταιρία τηλεφωνίας έχει διαφορετικό σύστημα χρεώσεων για τα 5ψήφια, που σίγουρα δεν είναι γνωστά στο ευρύ κοινό, με αποτέλεσμα να υπάρχουν εξωφρενικές χρεώσεις μόνο από ένα τηλεφώνημα σε τράπεζα ή σε κάποια υπηρεσία.
Οι πολίτες θα πρέπει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να ενημερώνονται για τις ακριβής χρεώσεις πριν επιχειρήσουν κάποιο τηλεφώνημα σε τέτοιους αριθμούς.