Συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας
Δεκατέσσερις φοιτητικοί σύλλογοι συμμετέχουν στο σημερινό συλλαλητήριο, με πορεία από τα Προπύλαια προς τη Βουλή, ζητώντας, μεταξύ άλλων, την επαναφορά του ασύλου και διαμαρτυρόμενοι παράλληλα για το ν+2 που θα φέρει διαγραφές φοιτητών.
«Είναι πλέον γεγονός ότι τα μεγαλύτερα ιδρύματα της χώρας έχουν πάρει αγωνιστικές αποφάσεις κόντρα στα σχέδια της νέας Κυβέρνησης. Στην Αθήνα οι Φ.Σ. ΕΜΠ, ΠΑΝΤΕΙΟ, ΑΣΟΕΕ, ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ, ΠΑΠΕΙ καθώς και η πλειοψηφία των σχολών του ΕΚΠΑ και του ΠΔΑ μέσα από μαζικές Συνελεύσεις, έλαβαν δυναμικές αγωνιστικές αποφάσει», τονίζει στο κάλεσμά του το BLOCO.
«Οι φοιτητές-τριες στέλνουμε ένα ηχηρό μήνυμα προς νέα Κυβέρνηση. Δεν θα δώσουμε λευκή επιταγή στην Ν. Κεραμέως να επιβάλει δίδακτρα στις σπουδές μας, να διαλύσει τα πτυχία μας, να μας καταστείλει και εν τέλει να μας διαγράψει!», προσθέτει το BLOCO.
74664560_1966513706785115_7934005236639727616_n.jpg
Όπως αναλύει σχετικό ρεπορτάζ της «Εποχής», μία από τις κυριότερες διατάξεις που έχει προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων, αποτελεί η ισοτιμία τόσο επαγγελματικά, όσο και ακαδημαϊκά των πτυχίων των ιδιωτικών κολλεγίων με αυτά των πανεπιστημίων, παραβιάζοντας το άρθρο 16 που ορίζει πως «η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου».
«Η πρόθεση του υπουργείου είναι να αποδομήσει το δημόσιο πανεπιστήμιο, να γίνει όσο το δυνατόν μικρότερο, με μείωση των εισακτέων και των κονδυλίων και ταυτόχρονη προώθηση των υποψήφιων φοιτητών στα ιδιωτικά κολλέγια, στα οποία προσπαθεί με αυτό τον τρόπο να αποδώσει ένα μεγαλύτερο ακαδημαϊκό κύρος. Αυτό φαίνεται και με την αλλαγή του νόμου που προωθεί για την ισοτιμία των πτυχίων των κολλεγίων και των ΑΕΙ, αλλά και από όλο το πνεύμα των αλλαγών που έχει παρουσιάσει στις πανεπιστημιακές αρχές, όπου και πήρε τις πρώτες αρνητικές απαντήσεις», επισημαίνει σχετικά ο Γιώργος Λυκουργιώτης, συντονιστής στην ΟΜ ΑΕΙ του ΣΥΡΙΖΑ.
Από το παράθυρο δίδακτρα στα μεταπτυχιακά
Η προσπάθεια συρρίκνωσης του δημόσιου πανεπιστημίου εντείνεται ταυτόχρονα και με την τροπολογία που αφορά στην πλήρη απελευθέρωση της αμοιβής των διδασκόντων στα μεταπτυχιακά προγράμματα, «που θα οδηγήσει στην επιβολή και αύξηση των διδάκτρων», σύμφωνα με τον ίδιο.
«Η πρόφαση για αυτό το μέτρο είναι πως αν δεν είναι ανεξέλεγκτες οι αμοιβές, δεν θα έρθουν καταξιωμένοι επιστήμονες να διδάξουν στα μεταπτυχιακά. Πουθενά στον κόσμο δεν προβλέπεται αυτό, ούτε κάποιος καταξιωμένος επιστήμονας αρνείται να διδάξει αν δεν του διπλασιαστεί ο μισθός. Αν κάποιοι καθηγητές θεωρούν τους εαυτούς τους τόσο σημαντικούς και δεν μπορούν να διδάξουν παρά μόνον αν διπλασιαστεί ο μισθός τους από τα μεταπτυχιακά, τότε θα πρότεινα να μας αφήσουν ήσυχους. “Καλούς επιστήμονες” τέτοιου ήθους νομίζω δεν τους χρειάζεται το ελληνικό πανεπιστήμιο. Το δημόσιο πανεπιστήμιο δεν είναι για να πλουτίζουν κάποιοι καθηγητές σε βάρος του κοινωνικού συνόλου», τονίζει ο Κώστας Γαβρόγλου.
Εκ νέου περιορισμός της πρόσβασης στην τριτοβάθμια
Για να συμπληρωθούν οι βολές κατά του δημόσιου πανεπιστημίου, το υπουργείο Παιδείας καταργεί επίσης τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης σε κάποιες σχολές από το επόμενο έτος. «Πρώτον, οι συνεχείς αλλαγές δεν ωφελούν κανένα. Δεν μπορείς να καταργήσεις κάτι πριν καν το δοκιμάσεις, έτσι δεν θα προλάβουμε ποτέ να δούμε αν οι σχολές ελεύθερης πρόσβασης βοηθούν το σύστημα, στο να μην πηγαίνουν οι μαθητές στα φροντιστήρια κτλ. Εμείς ως ΟΛΜΕ είχαμε διαφωνήσει με το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο, όμως ως φιλοσοφία και πάγια θέση μας έχουμε την ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια εν γένει, προφανώς άρα διαφωνούμε με την κατάργηση της περιορισμένης απόπειρας που έγινε για ελεύθερη πρόσβαση έστω στις σχολές μικρότερης ζήτησης», τοποθετείται σχετικά ο Θοδωρής Μαλαγάρης.
Προς το παρόν, το υπουργείο δεν έχει αποσαφηνίσει τις προθέσεις του σχετικά με τις υπόλοιπες αλλαγές που είχαν γίνει στην Γ’ Λυκείου, για τις οποίες ο πρώην υπουργός Παιδείας περιγράφει πως «οι πληροφορίες μας λένε ότι πάει πολύ καλά το πρόγραμμα της νέας Γ’ λυκείου, με τα λίγα μαθήματα και περισσότερες ώρες γι’ αυτά. Υπάρχει ηρεμία στο σχολικό περιβάλλον και τα παιδιά συγκεντρώνονται καλύτερα στα μαθήματα για την πρόσβαση στο πανεπιστήμιο. Ελπίζω να μείνει ως έχει και το υπουργείο να μην υποκύψει στις πιέσεις των φροντιστηρίων για επαναφορά του παλιού συστήματος».