Πραγματοποιήθηκε χθες 20/10 παρέμβαση του Μανώλη Συντυχάκη, βουλευτή του ΚΚΕ και περιφερειακού συμβούλου Κρήτης με τη Λαϊκή Συσπείρωση στη συνέλευση της Πρωτοβουλίας Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας του Καστελλίου του δήμου Μινώα Πεδιάδας με αφορμή την έναρξη των απαλλοτριώσεων για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι. Ο Μ. Συντυχάκης, ήταν επικεφαλής πολυμελούς κλιμακίου της ΚΟ Ηρακλείου που παρευρέθηκε στην συνέλευση.
Ο Μανώλης Συντυχάκης σημείωσε μεταξύ άλλων στην ομιλία του:
«Το ΚΚΕ χαιρετίζει τους αγώνες των κατοίκων ενάντια στην σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι και σας καλούμε να κλιμακώσετε τον οργανωμένο αγώνα σας με περισσότερες πρωτοβουλίες αλλά και πιο πλατιά ενημέρωση του λαού για τις επιπτώσεις του νέου αεροδρομίου, να μπουν νέες δυνάμεις στον αγώνα.
(…) Η σύμβαση για το νέο πολιτικό αεροδρόμιο εδώ στο Καστέλλι, που υπέγραψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και υλοποιεί η κυβέρνηση της ΝΔ είναι ενταγμένη στα πλαίσια της αντιλαϊκής πολιτικής που και οι δύο υπηρετούν. Συνδέεται με την εξασφάλιση νέων και σίγουρων κερδών για κολοσσούς μονοπωλιακούς ομίλους στις κατασκευές, στον τουρισμό και πιθανά είναι μέσα στις υποδομές που απαιτούνται για να καταστεί η Κρήτη ενεργειακό κέντρο της Μεσογείου όπως πχ και ο νέος ΒΟΑΚ και άλλοι οδικοί άξονες.
Στην ουσία αποτελεί ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο, το οποίο θα εξασφαλίζει τεράστια και σίγουρα κέρδη από την μελέτη – κατασκευή και τη διαχείρισή του στη κοινοπραξία ξένου και ντόπιου μονοπωλιακών ομίλων (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited), μέσα από την παχυλή κρατική χρηματοδότηση, το δανεισμό που θα πληρώνουν οι εργαζόμενοι – φορολογούμενοι και την τσάμπα εργασία εκατοντάδων εργαζομένων, που θα εργάζονται ως σύγχρονοι σκλάβοι, με τις διαλυμένες εργασιακές σχέσεις που έχουν εξασφαλίσει η τωρινή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Το ΚΚΕ είναι το μόνο Κόμμα που αντιδρά σε αυτήν την σύμβαση και την καταψήφισε στη Βουλή. Στηρίζουμε και θα συνεχίσουμε μέσα και έξω από τη Βουλή, με όλες μας τις δυνάμεις τους αγώνες των κατοίκων της περιοχής. Απέναντι τους είναι όλα τα υπόλοιπα κόμματα και οι συνδυασμοί τους σε δήμους και περιφέρεια. Όλοι αυτοί στηρίζουν απροκάλυπτα τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου, χωρίς να ενδιαφέρονται από το υπέρογκο κόστος κατασκευής και χρήσης του νέου αεροδρομίου – απαγορευτικό για τα λαϊκά στρώματα, την καταστροφή του περιβάλλοντος, της αγροτικής παραγωγής, τη μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα κα. Και κυρίως τον διωγμό που θα υποστούν οι εργαζόμενοι και φτωχοί αγρότες της περιοχής, αφού τους κλέβουν τη γη τους και συγκεντρώνουν όλη την οικονομική δραστηριότητα σε κλειστό εμπορικό κέντρο μέσα στο νέο αεροδρόμιο. Ενώ όσοι παραμείνουν θα εξαναγκαστούν να περάσουν το υπόλοιπο της ζωής τους σε ένα άθλιο περιβάλλον δίπλα στο αεροδρόμιο.
(…) Το πόσο τους ενδιαφέρει για την καταστροφή του περιβάλλοντος και την αλλαγή του ανάγλυφου της περιοχής φαίνεται από το γεγονός πως στην αιτιολογική έκθεση του νέου αναπτυξιακού πολυνομοσχεδίου αναφέρεται καθαρά πως για την προσέλκυση και διευκόλυνση των επενδύσεων απλουστεύονται οι διαδικασίες για περιβαλλοντικές και χωροταξικές άδειες. Φυσικά και αυτό θα εφαρμοστεί και στο νέο αεροδρόμιο του Καστελλίου.
(…) Άρα σωστά μπαίνει ότι σήμερα δεν πρέπει να ανεχτούμε την υφαρπαγή «μπιρ παρά» της γης των αγροτών αλλά ούτε και να τσιμπήσουν οι αγρότες και οι κάτοικοι στο δέλεαρ των απαλλοτριώσεων καθώς η χασούρα για τους κατοίκους από την κατασκευή και λειτουργία ενός τέτοιου αεροδρομίου θα είναι πολύ μεγαλύτερη αφού οι όμιλοι δεν θα υπολογίσουν τίποτα μπροστά στο κέρδος τους. Δεν πρέπει να ανεχόμαστε την καταστροφή του περιβάλλοντος και των ευλογημένων προϊόντων της εύφορης γης, αλλά και την κοροϊδία των δήθεν ανταποδοτικών οφελών για την περιοχή που θα είναι ψίχουλα μπροστά στα κέρδη των επιχειρηματιών που θα προσλαμβάνουν τον ελάχιστο αριθμό εργαζομένων με κακοπληρωμένη εργασία, σκλάβους για την κερδοφορία τους.
(…) Το Κόμμα μας έχει την αντίληψη ότι το κριτήριο για την κατασκευή του αεροδρομίου πρέπει να είναι η ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών για άνετες, φτηνές, ασφαλείς αερομεταφορές. Το κράτος οφείλει να εκπονήσει επιστημονικές μελέτες, πλήρως τεκμηριωμένες και πιστοποιημένες από δημόσιους επιστημονικούς φορείς, που θα λαμβάνουν υπόψη το σύνολο των περιβαλλοντικών, εδαφολογικών, κλιματολογικών ιδιαιτεροτήτων της περιοχής, τις αλλαγές χρήσης γης και τους κινδύνους που έχει στην αγροτική παραγωγή και στο εισόδημα των παραγωγών, τα ζητήματα προστασίας της δημόσιας υγείας, κλπ.
Με την κατασκευή ενός μεγάλου έργου, όπως ένα αεροδρόμιο, πρέπει να διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας του, ως προς την κατασκευή και εκμετάλλευσή του, να διασφαλίζεται η ισόρροπη ανάπτυξη όλων των κλάδων της οικονομίας με ταυτόχρονο σεβασμό και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και του φυσικού ανάγλυφου της περιοχής και η δημόσια υγεία, να διασφαλίζεται η προστασία της αγροτικής γης και παραγωγής, με φτηνά και ποιοτικά προϊόντα, όχι να ερημοποιείται η περιοχή, να διασφαλίζονται νέες θέσεις εργασίας με μόνιμη και σταθερή δουλειά και πλήρη μισθολογικά – ασφαλιστικά δικαιώματα, κλπ. Να μην ικανοποιούνται οι στρατιωτικές – κατασκοπευτικές ανάγκες του ΝΑΤΟ και η διεύρυνση της επιχειρησιακής του ικανότητας στην περιοχή αφού στα σχέδια τους είναι να χρησιμοποιηθεί το στρατιωτικό αεροδρόμιο εδώ στο Καστέλλι, κάτι που θα φέρει τεράστιους κινδύνους για το λαό
Όμως, ένα τέτοιο αεροδρόμιο, στα πλαίσια τέτοιου σχεδιασμού και ανάπτυξης, που πραγματικά θα καλύπτει τις λαϊκές ανάγκες, δεν το θέλουν οι καπιταλιστές, οι οποίοι οργανώνουν με μόνο γνώμονα το πιο μεγάλο και άμεσο κέρδος τους. Ένα τέτοιο αεροδρόμιο και μια τέτοια ανάπτυξη μπορεί να υπάρξουν μόνο ενταγμένα σε έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης, που προβάλλει το ΚΚΕ, όπου ο λαός θα έχει την εξουσία, οι πλουτοπαραγωγικές πηγές και τα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής θα είναι κοινωνική ιδιοκτησία και θα υπάρχει κεντρικός σχεδιασμός της οικονομίας για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, όχι της κερδοφορίας του κεφαλαίου.
(…) Καλούμε τους κατοίκους να κλιμακώσουν τον αγώνα τους μαζί με τους υπόλοιπους εργαζόμενους πανελλαδικά, ενάντια στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής των κυβερνήσεων, της ΕΕ, του κεφαλαίου, του αναπτυξιακού πολυνομοσχεδίου ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των αερομεταφορών συνολικά, όπου στα πλαίσια αυτά εντάσσεται και η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο.»
Ακολούθησε περιοδεία του κλιμακίου της ΚΟ Ηρακλείου στο Καστέλλι, με τους κάτοικους να εκθέτουν την αντίθεση τους και τις σοβαρές ενστάσεις τους για το χαρακτήρα του έργου. Το κλιμάκιο κάλεσε τους κατοίκους να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο που διοργανώνουν τα σωματεία που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ ενάντια στο αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης, την Πέμπτη 24/10, στις 7μμ, στην πλ. Λιονταριών.