Σε …κανονικότητα έχουν μετατραπεί τα κενά στα σχολεία της χώρας κι αυτό ενώ μετράμε πλέον έναν ολόκληρο μήνα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Παρά τις 30.243 προσλήψεις αναπληρωτών σε όλες τις βαθμίδες, οι ελλείψεις παραμένουν μεγάλες και χιλιάδες διδακτικές ώρες έχουν χαθεί από την αρχή της χρονιάς.
Τα κενά στη δευτεροβάθμια πλησιάζουν τις 2.000, αναφέρει το tvxs.gr . Στις περισσότερες περιοχές της χώρας η κάλυψη των κενών έγινε σε ποσοστά 30% – 40%. Τα μεγαλύτερα προβλήματα σημειώνονται στις περιοχές Ηρακλείου, Πειραιά, Δωδεκανήσων και Μεσσηνίας, ενώ πολύ σοβαρά είναι τα πράγματα και σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Τα κενά αφορούν βασικές ειδικότητες καθηγητών, όπως φιλόλογους, μαθηματικούς, φυσικούς και χημικούς. Την ίδια ώρα, εκκρεμούν οι προσλήψεις αναπληρωτών για την ενισχυτική διδασκαλία, των αναπληρωτών για τις τάξεις υποδοχής των προσφυγόπουλων και οι προσωρινοί πίνακες για τις προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή είναι άφαντοι.
Στην πρωτοβάθμια τα πράγματα δεν είναι καλύτερα με τη ΔΟΕ να ζητά 2.500 διορισμούς για να καλυφθούν μόνιμες θέσεις. Οι εκπαιδευτικοί της χώρας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τα μαθήματα που χάνονται σε όλες τις βαθμίδες, ζητούν να γίνει άμεσα η Γ’ Φάση για τους αναπληρωτές και ζητούν μόνιμους διορισμούς που έχουν παγώσει από το 2010. Εδώ η ΔΟΕ προσθέτει ότι ο εξαιρετικά μεγάλος αριθμός των αναπληρωτών αποδεικνύει την ανάγκη για άμεση πραγματοποίηση των χιλιάδων διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση.
Το ζήτημα των κενών εξελίσσεται σε ένα ακόμη δύσκολο παζλ για την κυβέρνηση αφού εκτός από τις πιέσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας δέχεται κριτική και εκ των έσω για το έμφραγμα που έχει δημιουργεί στα σχολεία.
Ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ Μανούσος Βολουδάκης χαρακτηρίζει απαράδεκτο το γεγονός να μην υπάρχουν καθηγητές στα σχολεία μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ενώ αφήνει αιχμές για τη στάση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από την οποία είχε πάρει διαβεβαιώσεις ότι έχουν διατεθεί αρκετοί καθηγητές και ότι δεν θα υπάρχει πλέον πρόβλημα. «Είναι αδιανόητο αυτό που διαχρονικά συμβαίνει στην πατρίδα μας με τους διορισμούς εκπαιδευτικών. Αν κάθε χρόνο μετράμε ελλείψεις εβδομάδες μετά την έναρξή των σχολείων, κάτι πρέπει να αλλάξουμε στην όλη διαδικασία» αναφέρει ο βουλευτής σημειώνοντας ιδιαίτερα το ζήτημα που προκύπτει στα απομακρυσμένα σχολεία και στην περιοχή του συγκεκριμένα στα Σφακιά.
Εντοπίζοντας τα κενά…
Στη Δυτική Αθήνα τα κενά ξεπερνούν τις 1700 ώρες σε όλες τις ειδικότητες. Στο Ηράκλειο ξεπερνούν τα κενά ξεπερνούν τα 200 σε όλες τις δομές της Δευτεροβάθμιας, στο Λασίθι τα 45, στην Κεντρική Μακεδονία πάνω από 200 είναι τα κενά στη Γενική Εκπαίδευση και 150 στην Ειδική Αγωγή, στη Θεσσαλία 94 στη Γενική και 67 στην Ειδική Αγωγή, στην Ήπειρο 70 στη Γενική και 31 στην Ειδική Αγωγή, στη Λακωνία ξεπερνούν τα 40, στη Λέσβο τα 16 στη Γενική και 26 στην Ειδική, στην Ηλεία τα 38 στη Γενική και 13 στην Ειδική, στην Καβάλα τα 25, στην Κορινθία τα κενά είναι πάνω από 50.
«Την περσινή χρονιά εργάστηκαν 31.300 αναπληρωτές σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης. Φέτος μέχρι στιγμής έχουν προσληφθεί 30.243 ενώ είμαστε ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και παρ’ όλα αυτά υπάρχουν πάρα πολλά κενά και στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στην ειδική αγωγή, αλλά και στα ειδικού τύπου σχολεία όπως τα μουσικά, τα καλλιτεχνικά και τα διαπολιτισμικά. Στα τελευταία λείπουν χιλιάδες ώρες με βάση και τα στοιχεία από την προηγούμενη περίοδο», λέει στο tvxs.gr, ο κ. Νεκτάριος Κορδής, αιρετό τακτικό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. «Στη δευτεροβάθμια μιλάμε για τουλάχιστον 2.000 κενά. Στη γενική εκπαίδευση τα κενά εντοπίζονται σε όλες τις ειδικότητες. Περισσότερα είναι στις δύσκολες περιοχές, όπως στα νησιά όπου πάει μεγάλος όγκος των αναπληρωτών. Αλλά το εξωφρενικό είναι ότι υπάρχουν κενά ακόμη και στη Θεσσαλονίκη και την Αττική».