Αυτά είναι τα τεράστια ποσά που είχαν καρπωθεί τα τελευταία χρόνια τα αφεντικά της Thomas Cook

Την ώρα που το παλαιότερο ταξιδιωτικό γραφείο στον κόσμο ανακοίνωσε και επίσημα το διαφαινόμενο «κανόνι» με ανυπολόγιστες ζημιές για τον τουρισμό και μεγάλο πλήγμα και για την Ελλάδα, αίσθηση προκαλεί βρετανικό δημοσίευμα για τα τεράστια ποσά που είχαν καρπωθεί τα τελευταία χρόνια τα αφεντικά της Thomas Cook.

Δείτε ακόμη: 20.000 τουρίστες της Thomas Cook «ξέμειναν» στην Κρήτη- Πλήγμα για τον τουρισμό του νησιού η χρεοκοπία

 Thomas Cook: Κήρυξε πτώχευση τα ξημερώματα- Στον «αέρα» εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες

Αγωνία στην Κρήτη για την Thomas Cook

Χρεοκοπία Thomas Cook: Κρητικός ξενοδόχος έχασε σήμερα 650.000 ευρώ

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σε δημοσίευμά της η Telegraph, την τελευταία πενταετία τα αφεντικά και κορυφαία στελέχη της εταιρείας είχαν λάβει συνολικά πάνω από 20 εκατομμύρια λίρες σε μπόνους, παρά τους φόβους ότι το σενάριο της χρεοκοπίας δεν ήταν τόσο μακρινό.

Μόνο ο Πίτερ Φανκχάουζερ, ο Ελβετός εκτελεστικός διευθυντής, είχε λάβει 8,3 εκατ. λίρες από το 2014 που ανέλαβε, μεταξύ των οποίων τα 2,9 εκατομμύρια ήταν μόνο για το 2015.

Οι οικονομικοί διευθυντές Μάικλ Χίλι και Μπιλ Σκοτ έχουν πάρει συνολικά περίπου 7 εκατ. λίρες απ’ το 2014.

Πάνω από 4 εκατ. λίρες είχαν πάρει οι μη εκτελεστικοί διευθυντές, μεταξύ των οποίων ο Βέλγος Φρανκ Μέισμαν που έλαβε 1,6 εκατ. λίρες.

Οι αριθμοί αυτοί εύλογα προκαλούν τον θυμό των εργαζομένων που πια χάνουν τις δουλειές τους, αλλά κάποιοι επιμένουν πως ο Φανκχάουζερ τα πήγε καλά σε πολύ δύσκολες συνθήκες.

Σύμφωνα με την Telegraph, όταν ανέλαβε η εταιρεία βρισκόταν αντιμέτωπη με οικονομικά προβλήματα αφού είχε ήδη προηγηθεί μια σειρά προειδοποιήσεων για τα κέρδη.

Παρολ’ αυτά κατάφερε να την επαναφέρει σε κερδοφορία το 2015. Για τα επόμενα τρία χρόνια φάνηκε να αποδίδει καρπούς η προσπάθεια εκσυγχρονισμού και απόκτησης περισσότερων ξενοδοχείων με την εταιρεία να κρατιέται ακόμα στα πόδια της.

Το παρατεταμένο κύμα ζέστης το καλοκαίρι του 2018, το θερμότερο των τελευταίων ετών στη Βρετανία, συντέλεσε αρνητικά στην πορεία της εταιρείας αφού πολλοί προτίμησαν να μείνουν στη χώρα αντί να ταξιδέψουν στο εξωτερικό.

Οι φόβοι για το Brexit αλλά και η πτώση της λίρας δεν βοήθησαν επίσης την κατάσταση, ενώ αυξανόταν παράλληλα ο ανταγωνισμός απ’ τους online operators.

Μια απ’ τις μεγαλύτερες προκλήσεις που είχε αντιμετωπίσει ο κ. Φανκχάουζερ ήταν ο τρόπος που χειρίστηκε η εταιρεία τον θάνατο δύο παιδιών που έκαναν διακοπές στην Κέρκυρα, σημειώνει μεταξύ άλλων το δημοσίευμα της Telegraph.

Ο ίδιος παραδέχθηκε πως απέτυχε να δείξει συμπόνοια, μετά τις εκκλήσεις για μποϊκοτάζ στην εταιρεία.

Συνολικά η εταιρεία απασχολεί περίπου 21.000 ανθρώπους, εκ των οποίων περίπου 9.000 στη Βρετανία.

Εφημερίδα των Συντακτών


Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί