Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε ζητήματα προστασίας περιβάλλοντος

Ερώτηση για την ενίσχυση της ενημέρωσης και την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε ζητήματα προστασίας περιβάλλοντος, κατέθεσαν προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων 35 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Με την ερώτηση, οι Βουλευτές ζητούν να μάθουν τι μέτρα προτίθεται να λάβει το Υπουργείο, εντός του σχολικού πλαισίου, ώστε να ενισχυθεί η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και εν τέλει η ανάληψη δράσης για την προστασία του περιβάλλοντος, σε ατομικό αλλά και σε συλλογικό επίπεδο εκ μέρους των μαθητών και των μαθητριών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας μας.

«Δεν υπάρχει plan B, η κλιματική αλλαγή είναι εδώ και η ανάγκη αντιμετώπισής της είναι κάτι παραπάνω από επιτακτική» ανέφερε σε δήλωσή του ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ν. Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Η κλεψύδρα αδειάζει. Ο χρόνος τελειώνει. Και η προστασία του περιβάλλοντος έχει πάψει να είναι απλώς ένα σύνθημα. Η νέα γενιά μπαίνει μπροστά κι εμείς οφείλουμε να υποστηρίξουμε τη συλλογική προσπάθεια. Ίσως να είναι η τελευταία μας ευκαιρία. Ο πλανήτης έχει ήδη εκπέμψει SOS».

Αναλυτικά η ερώτηση:

Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα : Κλιματική αλλαγή και ο ρόλος του σχολείου


Οι κίνδυνοι εξαιτίας της οικολογικής καταστροφής που συντελείται στον πλανήτη μας γίνονται όλο και περισσότερο ορατοί από όλο και περισσότερους πολίτες.

Μεγάλες διαδηλώσεις υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 20/9 σε όλον τον κόσμο, πριν τη διεξαγωγή της Συνόδου για το Κλίμα στην έδρα του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη.

Πρωταγωνιστές σε αυτές τις κινητοποιήσεις έχουν αναδειχθεί εδώ και καιρό νέοι και νέες από διάφορες χώρες, μεταξύ των οποίων και πολλοί μαθητές και μαθήτριες που συμμετέχουν και συντονίζονται μέσω του κινήματος «Παρασκευές για το Μέλλον», ενός κινήματος που ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2018 και στο οποίο πλέον συμμετέχουν ομάδες ενεργών πολιτών, συνδικάτα, πολιτικές και οικολογικές οργανώσεις, πέραν των χιλιάδων μαθητών και μαθητριών, που υπήρξαν οι πρώτοι που το δημιούργησαν.

Στις 16/9, η Διεθνής Αμνηστία, θέλοντας να τονίσει τη σημασία της ανάληψης δράσης εκ μέρους των νέων, βράβευσε το κίνημα «Παρασκευές για το Μέλλον» με το βραβείο «Πρεσβευτές Συνείδησης», παραδίνοντας το εν λόγω βραβείο στη νεαρή μαθήτρια και ακτιβίστρια υπέρ του περιβάλλοντος Γκρέτα Τούνμπεργκ, επαινώντας τους έτσι για τον αγώνα που δίνουν, εδώ και ένα χρόνο, προκειμένου να υπάρξει μια διεθνής αφύπνιση ενάντια στην κλιματική αλλαγή, τη εντεινόμενη μόλυνση του αέρα και του νερού και τις πολλαπλασιαζόμενες απειλές για τη διατροφική αλυσίδα.

Η περιβαλλοντική επιβάρυνση του πλανήτη μας έχει επιβεβαιωθεί από μια σειρά από ερευνητικά κέντρα, ομάδες επιστημόνων και πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο. Παρόλα αυτά και παρά την αυξανόμενη σχετική εγρήγορση που σημειώνεται τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα, μεγάλος αριθμός συμπολιτών μας παραμένει ανεπαρκώς πληροφορημένος και ευαισθητοποιημένος ως προς τις συνέπειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης χρήσης των ορυκτών καυσίμων, της αστικοποίησης και της αποψίλωσης των δασών, της ανεξέλεγκτης ρύπανσης του εδάφους και των θαλασσών.

Το σχολικό περιβάλλον είναι δυνατόν να αποτελέσει το κατάλληλο πλαίσιο ώστε να αυξηθεί η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και εν τέλει η ανάληψη δράσης για την προστασία του περιβάλλοντος, σε ατομικό αλλά και σε συλλογικό επίπεδο εκ μέρους των νέων. Ταυτόχρονα, οι στάσεις και οι συμπεριφορές που υιοθετούν οι μαθητές και οι μαθήτριες επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό και τη συμπεριφορά των γονέων τους αλλά και γενικότερα της ενήλικης κοινότητας.

Με βάση τα προαναφερθέντα και επειδή είναι ανάγκη να αναληφθούν επειγόντως δράσεις ενάντια στην κλιματική αλλαγή και από την εκπαιδευτική κοινότητα

Ερωτάται η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων:

Τι μέτρα προτίθεται να λάβει, εντός του σχολικού πλαισίου (πχ. ένταξη σχετικού μαθήματος στο ωρολόγιο πρόγραμμα σχολικής τάξης, εμπλουτισμός της θεματολογίας του πολύ επιτυχημένου θεσμού της Θεματικής Εβδομάδας στα Γυμνάσια κλπ.) ώστε να αυξηθεί η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και εν τέλει η ανάληψη δράσης για την προστασία του περιβάλλοντος, σε ατομικό αλλά και σε συλλογικό επίπεδο εκ μέρους των μαθητών και των μαθητριών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας μας;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Χρηστίδου Ραλλία

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αγαθοπούλου Ειρήνη

Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)

Αραχωβίτης Σταύρος

Βαρδάκης Σωκράτης

Βασιλικός Βασίλειος

Γιαννούλης Χρήστος

Γκαρά Αναστασία

Δρίτσας Θεόδωρος

Ελευθεριάδου Σουλτάνα

Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος

ΖεΪμπέκ Χουσεΐν

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Θραψανιώτης Εμμανουήλ

Καλαματιανός Διονύσιος

Καρασαρλίδου Ευφροσύνη

Καφαντάρη Χαρά

Κόκκαλης Βασίλειος

Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)

Μάρκου Κωνσταντίνος

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μπουρνούς Ιωάννης

Παπανάτσιου Αικατερίνη

Σκουρολιάκος Παναγιώτης

Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)

Συρμαλένιος Νικόλαος

Τζούφη Μερόπη

Τσίπρας Γεώργιος

Φάμελλος Σωκράτης

Φίλης Νικόλαος

Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης

Ψυχογιός Γεώργιος

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί