Την βεβαιότητα ότι με έναν διαγωνισμός δεν υπάρχει δυνατότητα να κατασκευαστεί ο ΒΟΑΚ σε όλο το μήκος της Κρήτης εξέφρασε ο πρώην υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στην εκπομπή του Βασίλη Σπυριδάκη, στο Κόκκινο Κρήτης 88,4 FM.
«Η κυβέρνηση της ΝΔ απαξιώνει τη συστηματική επιστημονική δουλειά που έγινε το προηγούμενο διάστημα. Εμείς λέμε με σιγουριά ότι με έναν διαγωνισμό δεν θα έχουμε ποτέ έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και διαχωριστική νησίδα, σε όλο το μήκος της Κρήτης», είπε ο κ. Σπίρτζης και εξήγησε: «Δυστυχώς η Ευρωπαϊκή Τράπεζα που χρηματοδοτεί το έργο, αλλά και όλες οι τράπεζες, δεν αναλογίζονται το θέμα της ασφάλειας. Ως προϋπόθεση για να χρηματοδοτήσουν αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες, βάζουν την κυκλοφορία 20.000 αυτοκινήτων καθημερινά. Στην Κρήτη αυτά τα μεγέθη δεν υπάρχουν όλο το χρόνο, παρά μόνο σε τρεις περιοχές. Επομένως δεν είναι εφικτή η χρηματοδότηση αυτοκινητόδρομου για όλο το μήκους του νησιού με έναν διαγωνισμό. Αυτός είναι και ο λόγος που προχωρήσαμε σε λύση τμηματική και προκηρύξαμε διαγωνισμό παραχώρησης για το τμήμα όπου υπάρχει υψηλή κυκλοφορία, επιλέξαμε την λύση του ΣΔΙΤ για ένα δεύτερο τμήμα και την χρηματοδότηση από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων για το τρίτο τμήμα».
Κρίσιμο θέμα τα διόδια
«Οι καθυστερήσεις στην εκτέλεση μεγάλων έργων που επέλεξε η κυβέρνηση της ΝΔ σημαίνουν ή ακύρωση των έργων ή άλλος σχεδιασμός, όπως στην περίπτωση του ΒΟΑΚ, που διαπιστώνουμε τελικά ότι θέλουν να βάλουν διόδια για τους Κρητικούς. Είναι κρίσιμο θέμα, διότι οι πολίτες της Κρήτης πρέπει να στηριχθούν λόγω του υψηλού κόστους ζωής και παραγωγής. Ακόμη κι έτσι όμως η κυβέρνηση της ΝΔ δεν μας εξηγεί τι θέλει να κάνει. Δεν αρκούν οι αοριστολογίες ότι θα γίνει το έργο με έναν διαγωνισμό. Πρέπει να μας πουν πως θα κάνουν δρόμο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και διαχωριστική νησίδα, με όλες τις προδιαγραφές ασφάλειας, σε όλο το μήκος του νησιού και όλα αυτά με μία εργολαβία και έναν διαγωνισμό», είπε ο κ. Σπίρτζης. Και εκτίμησε ότι εάν η κυβέρνηση της ΝΔ κάνει έναν διαγωνισμό δεν θα υπάρχει αυτοκινητόδρομος σε όλο το μήκος του νησιού, αλλά πιθανότατα «θα πρόκειται για ανακατασκευή του υπάρχοντος δρόμου. Είναι σχεδιασμός που δείχνει ότι δεν καταλαβαίνουν τις ανάγκες του νησιού».
Για το Καστέλι και άλλα έργα στην Κρήτη
«Είχε δίκαιο ο Μητσοτάκης όταν λέει ότι καθυστέρησε η κατασκευή αεροδρομίου στο Καστέλι, γιατί πράγματι καθυστέρησε δύο δεκαετίες», είπε ο Χρήστος Σπίρτζης επισημαίνοντας ότι το ίδιο συνέβη και με σειρά άλλων έργων στην Κρήτη που καθυστέρησαν επί δεκαετίες και ολοκληρώθηκαν από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όπως ο δρόμος της Μεσσαράς, το φράγμα στον Αποσελέμη, τα δίκτυα στο Οροπέδιο Λασιθίου, ο αγωγός άρδευσης στην Ιεράπετρα, η γέφυρα στο Χαμέζι και πολλά άλλα έργα.
Ως προς την εκτέλεση των μεγάλων έργων υποδομής από τους τοπικούς φορείς, όπως η Περιφέρεια Κρήτης και ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι στο θέμα αυτό «έχουμε διαφωνία με τον φίλου μου Σταύρο Αρναουτάκη, διότι η Περιφέρεια έχει άξιους μηχανικούς αλλά δυστυχώς είναι ελάχιστοι. Μεγάλα έργα, όπως ο ΒΟΑΚ που περιλαμβάνει σήραγγες και άλλα εξειδικευμένα τεχνικά χαρακτηριστικά, δεν μπορεί να τα αναλάβει η Περιφέρεια χωρίς να στελεχωθεί επαρκώς και χωρίς να διαθέτει την επιστημονική κατάρτιση και εμπειρία που διαθέτουν οι κεντρικές δομές του υπουργείου Υποδομών».
Ακούστε τη συνέντευξη εδώ
«To έργο του ΒΟΑΚ γυρίζει χρόνια πίσω»
Πρόταση – πρόσκληση για ανοικτό διάλογο απηύθυνε μέσα από τον Politica 89.8 και την εκπομπή του Χρήστου Κώνστα ο Χρήστος Σπίρτζης τόσο για το ζήτημα του BΟΑΚ όσο και του συνόλου των υποδομών στο νησί της Κρήτης.
“Χωρίς διόδια για τους μόνιμους κάτοικους της Κρήτης ο ΒΟΑΚ”
Αναφορικά με το θέμα που έθεσε ο κ. Καραμανλής για διόδια στους δρόμους της Κρήτης, ο Χρήστος Σπίρτζης τόνισε στον Politica 89,8: “Είχαμε πει ότι διόδια δεν θα πληρώνουν οι κάτοικοι της Κρήτης, θα πληρώνουν όλοι οι υπόλοιποι, μόνο οι μόνιμοι κάτοικοι της Κρήτης θα απαλλάσσονταν από τα διόδια. Η Νέα Δημοκρατία θέλει να γεμίσει την χώρα με διόδια να αυξήσει τις τιμές τους και την καλώ να απαντήσει τι ισχύει για τα διόδια στον ΒΟΑΚ και τι ετοιμάζεται να κάνει για τα διόδια σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα. Ο νεοφιλελεύθερος δογματισμός διαφαίνεται από πλευράς κυβέρνησης στο ότι επιθυμεί την αύξηση των διοδίων”.
Για τον τρόπο που θα κατασκευαστεί ο ΒΟΑΚ ο πρώην Υπουργός σχολίασε ότι “τους καλούμε να μας απαντήσουν πως θα γίνει ο ΒΟΑΚ, τι προδιαγραφές θα έχει ο δρόμος για το αεροδρόμιο στο Καστέλι έως τον Άγιο Νικόλαο, αν θα έχει δύο λωρίδες, αν θα έχει δύο κατευθύνσεις. Ευτυχώς όλα αυτά έχουν παρουσιαστεί στην Κρήτη, ανατέθηκαν και για το Χανιά – Χερσόνησος και για το Χερσόνησος – Νεάπολη με χρονοδιάγραμμα, μελέτες και σχέδια. Ανατρέπεται όλο το σχέδιο και καλείται η κυβέρνηση να απαντήσει γιατί δεν θέλει να υλοποιήσει τμηματικά τον ΒΟΑΚ. Χρησιμοποιεί μία επικοινωνιακή τακτική που σήμερα την έχει εγκλωβίσει για το ζήτημα του ΒΟΑΚ. Αν ανατραπεί το τμηματικό σχέδιο του ΒΟΑΚ το έργο γυρίζει χρόνια πίσω και τίθεται το ζήτημα μήπως η Νέα Δημοκρατία δεν θέλει να κατασκευάσει τον ΒΟΑΚ”.
“Αποσπασματικά έργα από την Νέα Δημοκρατία”
“Υπάρχουν χώρες που δεν βρέθηκαν σε κατάσταση μνημονίου και έκαναν ολοκληρωμένες υποδομές χωρίς συμβάσεις παραχώρησης και φρόντισαν να κατασκευάσουν δημόσιες υποδομές για τους πολίτες. Εμείς θέλαμε να εφαρμόσουμε στην Κρήτη την κατασκευή του ΒΟΑΚ χωρίς διόδια για τους μόνιμους κατοίκους της τοποθεσίας της Κρήτης, καθώς μπορεί να θεωρηθεί ως απομακρυσμένη περιοχή και να υπάρξει πολιτική απόφαση στο να μην μπουν διόδια στην Κρήτη ακολουθώντας το παράδειγμα της Αλεξανδρούπολης” τόνισε.
“Ανατέθηκαν μελέτες σε δρόμους 40 χιλιομέτρων οι οποίες ήταν ανολοκλήρωτες πριν αναλάβουμε την διακυβέρνηση της χώρας. Ο ΒΟΑΚ είναι έργο εθνικής εμβέλειας και πρέπει να αντιμετωπίζεται ως τέτοιο από την νέα κυβέρνηση” είπε στην συνέχεια ο Χρήστος Σπίρτζης.
“Η Νέα Δημοκρατία στο απόλυτο μηδέν για τις Υποδομές στην Κρήτη”
Ο Χρήστος Σπίρτζης σχολίασε και τα έργα που ολοκληρώθηκαν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας πως “θυμάμαι την γέφυρα του Χαμεζίου, θυμάμαι το αεροδρόμιο Ηρακλείου, θυμάμαι τα 16 χρόνια για την κατασκευή και σχεδιασμό του αεροδρομίου στο Καστέλι, θυμάμαι τον δρόμο στην Μεσαρά, δεν θα σταματήσω να θυμάμαι τι έχει κάνει η Νέα Δημοκρατία για την Κρήτη. Η Νέα Δημοκρατία φαίνεται στα όσα χρόνια κυβερνά δεν έχει αντιμετωπίσει πότε με σοβαρότητα τις Υποδομές στην Κρήτη παρά μόνο αποσπασματικά.
“Δεν έχουμε πρόβλημα να ελεγχθούμε για την υπόθεση Novartis”
Για την υπόθεση της Novartis και για την πιθανότητα να δούμε ένα νέο ’89, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε πως “αν η ιστορία επαναλαμβανόταν θα επρόκειτο για φάρσα. Σε κάθε περίπτωση δεν έχουμε πρόβλημα να ελεγχθούν τα πάντα, δεν έχουμε πρόβλημα να περάσουμε οποιαδήποτε εξεταστική επιτροπή της Βουλής”.