Με κοινή ερώτηση που καταθέτουν οι 3 βουλευτές Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Βαρδάκης, Νίκος Ηγουμενίδης και Χάρης Μαμουλάκης φέρνουν στη Βουλή το θέμα της Γεωργικής Σχολής της Μεσαράς.
Η ερώτηση απευθύνεται στους αρμόδιους Υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων, και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με θέμα την «Ενίσχυση του εκπαιδευτικού ρόλου της Γεωργικής Σχολής της Μεσαράς».
Οι3 βουλευτές του Ηρακλείου τονίζουν ότιη Γεωργική Σχολή της Μεσαράς μπορεί και πρέπει να διαδραματίσει σημαντικό εκπαιδευτικό και επιστημονικό ρόλο για την ενασχόληση με τον πρωτογενή τομέα στη χώρα.
Σημειώνουν επίσης ότι «στον πυρήνα όλων των ενεργειών της προηγούμενης περιόδου βρέθηκε ο εκπαιδευτικός και ερευνητικός χαρακτήρας της σχολής, ως κύριος παράγοντας μακροπρόθεσμης διασφάλισης-ενίσχυσης της αξιοπιστίας και του δημόσιου χαρακτήρα της Σχολής».
Επισημαίνουν, επίσης, ότι είναι σημαντικό να λειτουργήσουν στις εγκαταστάσεις της σχολής τα εργαστήρια του αντίστοιχου τμήματος του ΕΠΑΛ Μοιρώνκαι Μεταλυκειακό Έτος Σπουδών–Τάξη Μαθητείας, σε συνεργασία με τον ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ ώστε να αξιοποιηθεί για την εκπαίδευση των νέων αγροτών το σύνολο της περιουσίας της σχολής, ενώ προσθέτουν ότι είναι πολύ σημαντικό να λειτουργήσει Πρόγραμμα Σπουδών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης διετούς φοίτησης, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της προηγούμενης κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας.
«Είναικομβικό ζήτημα για τη Σχολή να έχουν λόγο στο περιεχόμενο και τα προγράμματα σπουδών της τα Ακαδημαϊκά και Ερευνητικά Ιδρύματα της Κρήτης (Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΤΕΙ Κρήτης, ΙΤΕ, Πολυτεχνείο Κρήτης, ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων)», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.
Ρωτούν, τέλος, τους αρμόδιους Υπουργούς σχετικά με τον σχεδιασμό λειτουργίας της Σχολής από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, αλλά και για το χρονοδιάγραμμα για τον εκπαιδευτικό, ερευνητικό και επιστημονικό ρόλο της Σχολής και τον καθορισμό του προγράμματος σπουδών, καθώς επίσης και με ποια επιστημονικά και ερευνητικά εργαλεία θα αξιοποιηθεί το σύνολο των εκτάσεων της Σχολής εξασφαλίζοντας την πραγματική περιουσία και τον δημόσιο χαρακτήρα της.
Δείτε το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
– Παιδείας και Θρησκευμάτων
– Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Θέμα: «Ενίσχυση του εκπαιδευτικού ρόλου της Γεωργικής Σχολής της Μεσαράς»
Η Γεωργική Σχολή της Μεσαράς μπορεί και πρέπει να διαδραματίσει σημαντικό εκπαιδευτικό και επιστημονικό ρόλο για την ενασχόληση με τον πρωτογενή τομέα στη χώρα. Σε όλο το προηγούμενο διάστημα πραγματοποιήθηκαν συγκεκριμένες ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση. Πχ. με την ψήφιση του Ν4384/2016 για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς ενισχύθηκαν κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τους δημόσιους φορείς μη τυπικής εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα: με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης και Παιδείας (και μετά από εισήγηση του «ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ») μπορούν να δημιουργούνται νέες ειδικότητες για τις εθνικές/περιφερειακές ανάγκες της αγροτικής οικονομίας. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν κρίσιμες διαβουλεύσεις με όλους τους αρμόδιους παράγοντες και, όχι τυχαία, εξασφαλίστηκε η δυνατότητα να παρέχεται σε εκδηλώσεις της Σχολής η από κοινού αιγίδα των Υπουργείων Παιδείας και Αγροτικής Ανάπτυξης, με στόχο την πραγματική αξιοποίηση της ιστορικής Γεωργικής Σχολής της Μεσαράς και τον σχεδιασμό του μέλλοντος της Σχολής. Στον πυρήνα όλων αυτών των ενεργειών βρέθηκε ο εκπαιδευτικός και ερευνητικός χαρακτήρας της σχολής, ως κύριος παράγοντας μακροπρόθεσμης διασφάλισης-ενίσχυσης της αξιοπιστίας και του δημόσιου χαρακτήρα της Σχολής. Έχει ήδη συζητηθεί εκτενώς το πόσο σημαντικό είναι να λειτουργήσουν στις εγκαταστάσεις της σχολής τα εργαστήρια του αντίστοιχου τμήματος του ΕΠΑΛ Μοιρών και Μεταλυκειακό Έτος Σπουδών–Τάξη Μαθητείας, σε συνεργασία με τον ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ ώστε να αξιοποιηθεί για την εκπαίδευση των νέων αγροτών το σύνολο της περιουσίας της σχολής. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να λειτουργήσει Πρόγραμμα Σπουδών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης διετούς φοίτησης, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της προηγούμενης κυβέρνησης και του Υπ. Παιδείας. Είναι κομβικό ζήτημα για τη Σχολή να έχουν λόγο στο περιεχόμενο και τα προγράμματα σπουδών της τα Ακαδημαϊκά και Ερευνητικά Ιδρύματα της Κρήτης (Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΤΕΙ Κρήτης, ΙΤΕ, Πολυτεχνείο Κρήτης, ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων). Όσον αφορά τις εγκαταστάσεις, είναι ανάγκη να προχωρήσουν άμεσα στην ανακαίνιση όλων των εγκαταστάσεων της Σχολής οι αρμόδιοι φορείς, δηλαδή το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, με προεξάρχοντες τους δήμους Γόρτυνας και Φαιστού.
Για την μέγιστη και βέλτιστη αξιοποίηση των εκτάσεων της Σχολής, είναι κρίσιμο τα παραπάνω ιδρύματα να έχουν τον κύριο λόγο σε συνεργασία με τις υγιείς συλλογικότητες των αγροτών. Στην ίδια κατεύθυνση πρέπει να αξιοποιηθούν Κοιν.Σ.Επ. αγροτών όπως «οι Μελίτακες» του Πύργου, οι οποίες να έχουν την δυνατότητα, συγκροτημένα, ελεγχόμενα, τακτικά, να εργαστούν σε εκτάσεις από τα κτήματα της Σχολής.
Επειδή η αγροτική παραγωγή της Κρήτης στρεβλώθηκε στο παρελθόν από μελέτες και προγράμματα αγροτικής ανάπτυξης χωρίς ερευνητικό και εκπαιδευτικό αντίκρισμα με τις ανάγκες της περιοχής.
Επειδή στο εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο της σχολής, καθοριστικός πρέπει να είναι ο ρόλος του Υπουργείου Παιδείας.
Επειδή πρέπει να προστατευτεί η περιουσία της Σχολής από κάθε επιβουλή.
Επειδή είναι απαραίτητο να στηριχτούμε και να αξιοποιήσουμε τον πληθυσμό των γειτονικών κοινοτήτων που έμπρακτα έχουν αποδείξει την αγάπη και την έγνοια τους για την σχολή.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
- Με ποιο σχεδιασμό θα λειτουργήσει η Σχολή από τον Σεπτέμβριο;
- Σχεδιασμός και χρονοδιάγραμμα για τον εκπαιδευτικό, ερευνητικό και επιστημονικό ρόλο της Σχολής και καθορισμός του προγράμματος σπουδών;
- Με ποια επιστημονικά και ερευνητικά εργαλεία θα αξιοποιηθεί το σύνολο των εκτάσεων της, εξασφαλίζοντας την πραγματική περιουσία και τον δημόσιο χαρακτήρα της Σχολής;
Oι ερωτώντες βουλευτές
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Βαρδάκης Σωκράτης
Μαμουλάκης Χάρης