Προς ιδιωτικοποίηση οδηγεί η κυβέρνηση το λιμάνι του Ηρακλείου και ακόμα άλλα 9 που διοικούνται από ανώνυμες εταιρείες, τις οποίες ελέγχει το ελληνικό Δημόσιο! Ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης αφήνει ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα, σύμφωνα με την “Ναυτεμπορική”, σε σχεση με τον σχεδιασμό για την αξιοποίηση των 10 λιμανιών ανώνυμων εταιρειών, των οποίων οι μετοχές βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ.
Ο υπουργός, ο οποίος συναντήθηκε με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, «έδωσε σήμα», όπως είχε προαναγγείλει, προκειμένου να γίνουν μελέτες βιωσιμότητας σε αυτά τα 10 λιμάνια (Ελευσίνα, Ραφήνα, Λαύριο, Πάτρα, Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα, Βόλος, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Ηράκλειο).
Σε δηλώσεις του σημείωσε ότι οι μελέτες αυτές είναι απαραίτητες προκειμένου να επιλεγεί η βέλτιστη πρακτική για τους δέκα αυτούς Οργανισμούς. Όσον αφορά τη “βέλτιστη τακτική”, σύμφωνα με όσα επεσήμανε στη «Ναυτεμπορική», δεν αποκλείεται να είναι είτε πώληση μετοχών είτε παραχώρηση δραστηριοτήτων!
Το κάθε λιμάνι θα εξεταστεί ξεχωριστά στη βάση της βελτίωσης των υποδομών, στη μεγιστοποίηση των εσόδων και στην ώθηση των τοπικών οικονομιών.
Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε αποκλείσει το ενδεχόμενο των ολικών παραχωρήσεων (πώληση μετοχών) στα 10 αυτά λιμάνια, και είχε αποφασίσει ότι η εκμετάλλευση των λιμανιών θα γίνει αποκλειστικά μέσω παραχωρήσεων δραστηριοτήτων (υποπαραχωρήσεις).
Η πώληση μετοχών στα ελληνικά λιμάνια δεν αποτελεί και πώληση των εδαφών, αλλά παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσής τους, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (σύμφωνα με τη διάρκεια ζωής της εταιρείας, όπως προβλέπεται στο καταστατικό της).
Ο κ. Πλακιωτάκης υποστήριξε πως «Θέλουμε η ναυτιλία να γίνει οικονομική ατμομηχανή της χώρας, προχωράμε σε ριζική μεταρρύθμιση στη ναυτική εκπαίδευση, απλοποιούμε τις διαδικασίες για προσέλκυση πλοίων με ελληνική σημαία».