Πραγματοποιήθηκαν το πρωί της Παρασκευής τα εγκαίνια της γέφυρας Χαμεζίου στη Σητεία.
“Είναι μία χαρμόσυνη ημέρα, γιατί 16 χρόνια μετά την πρώτη δημοπράτηση, η γέφυρα Χαμεζίου παραδίδεται στους πολίτες. Είναι ένας πρότυπος τρόπος για να ΜΗ γίνονται τα δημόσια έργα, όλα αυτά που έγιναν 16 χρόνια στο συγκεκριμένο έργο”, ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών.
Βίντεο: Manolis Metaxakis , sitia FM
«Είναι ένας «πρότυπος» τρόπος να μην γίνονται τα δημόσια έργα, αυτά που έγιναν 16 χρόνια στο συγκεκριμένο έργο», τόνισε χαρακτηριστικά ο Υπουργός κατά την παράδοση της γέφυρας και υπογράμμισε την καλώς εννοούμενη πίεση τόσο του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ στο νομό Λασιθίου, κ. Μανώλη Θραψανιώτη, όσο και αυτή του κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, βουλευτή της ΝΔ στο νομό και βεβαίως όλων των εκπροσώπων των Περιφερειακών και Τοπικών Αρχών για την υλοποίηση αυτού του έργου.
Το έργο που δημοπρατήθηκε πριν από 16 χρόνια αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός ακόμη ημιτελούς έργου που κληρονόμησε η σημερινή κυβέρνηση. Μάλιστα, το 2015 παραδόθηκε ημιτελές και με προβλήματα και σοβαρές αστοχίες στη στατικότητα.
Με την παράδοσή του σήμερα, η οποία επιτεύχθηκε με την πρόσθετη χρηματοδότηση ύψους 6 εκατ. ευρώ το 2016, ολοκληρώνεται ένα κατασκευασμένο οδικό τμήμα 4,5 χλμ. εθνικού δρόμου από Αυχήν Αγκαθιά μέχρι τη Σκοπή Σητείας, το οποίο μειώνει σημαντικά το χρόνο διαδρομής Σητείας – Ηρακλείου κατά 15 λεπτά.
Κατά τη σημερινή παράδοση στην κυκλοφορία της γέφυρας Χαμεζίου, παρόντες ήταν ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ του νομού Λασιθίου κ. Μανώλης Θραψανιώτης, ο βουλευτής ΝΔ του νομού Λασιθίου κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Σταύρος Αρναουτάκης, η Αντιπεριφερειάρχης της ΠΕ Λασιθίου κ. Πελαγία Πετράκη, ο Δήμαρχος Σητείας κ. Θεοδόσης Καλαντζάκης, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ κ. Φώτης Καζάσης και ο διευθύνων σύμβουλος του ΚΤΥΠ κ. Γιάννης Χαρωνίτης.
Ακολούθησε σύσκεψη του κ. Σπίρτζη με εκπροσώπους φορέων της Περιφερειακής – Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη Σητεία. Από εκεί ο Υπουργός ανακοίνωσε την επέκταση του ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία και την άμεση δημοπράτηση δύο πολύ σημαντικών αρδευτικών έργων προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το αρδευτικό δίκτυο λιμνοδεξαμενής Αγίου Γεωργίου Οροπεδίου Λασιθίου και το νέο αγωγό μεταφοράς νερού από υδροληψία Μύρτου για την ενίσχυση του ταμιευτήρα Μπραμιανού.
Επίσης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών γνωστοποίησε ότι σήμερα υπογράφηκε η σύμβαση για το έργο των κόμβων της Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας του ΒΟΑΚ, καθώς και του συνδετήριου οδικού τμήματος αυτών, προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ, που θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια, καθώς στην περιοχή καταγράφονται υψηλά ποσοστά τροχαίων ατυχημάτων.
Με το πέρας της σύσκεψης, ο κ. Σπίρτζης δήλωσε, «Αυτό που φροντίζουμε είναι να έχουμε ώριμες μελέτες, ώστε πολύ μεγάλο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου να ενταχθεί στην επόμενη Προγραμματική Περίοδο» και πρόσθεσε:
«Τιμώντας τις δεσμεύσεις που είχαμε αναλάβει στο αναπτυξιακό συνέδριο αλλά και με την σύμφωνη γνώμη της διαβούλευσης που έγινε από τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, από το Δήμο, από την Περιφέρεια, ήρθαμε να ενημερώσουμε για την κοινή πεποίθηση όλων μας ότι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης πρέπει να φτάσει μέχρι τη Σητεία, όπως και να ολοκληρωθεί όλο το οδικό δίκτυο σε όλη την Κρήτη με τους κάθετους άξονες».
Ο Υπουργός μιλώντας για τον προγραμματισμό των έργων που θα υλοποιηθούν στην περιοχή, αναφέρθηκε στο νεοφιλελεύθερο δογματισμό των ευρωπαϊκών ελεγκτικών οργάνων που προκρίνουν την κερδοφορία και τη βιωσιμότητα ενός έργου βάσει τεχνοοικονομικών μοντέλων έναντι των αναγκών της κοινωνίας και των πολιτών. «Όταν οι νεοφιλελεύθερες δυνάμεις που έχουν επικρατήσει τις τελευταίες δεκαετίες στην Ευρώπη δεν βλέπουν τα έργα υποδομής και τα οδικά έργα, ως έργα οδικής ασφάλειας ή ως αναπτυξιακά έργα και ζητάνε να είναι βιώσιμα, δηλαδή να είναι κερδοφόρα, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξουμε αυτήν την πολιτική στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να έχουμε χρηματοδότηση για υποδομές, χωρίς να απαιτείται ο κυκλοφοριακός φόρτος των 20 ή των 15 χιλιάδων οχημάτων την ημέρα, που από τις μετρήσεις που έχουμε κάνει, δεν θα τις έχουμε, ούτε τα επόμενα 20 χρόνια».
Ο Υπουργός στη συνέχεια επισκέφθηκε την Ιεράπετρα και το Οροπέδιο Λασιθίου.