Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο (ΕΜΠ) τελικά το νέο Πανεπιστήμιο στην Κρήτη

Την ονομασία “Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο”, αντί “Μεσογειακό Πανεπιστήμιο Κρήτης”, είχε προτείνει ο πρύτανης του ΤΕΙ Κρήτης Ν. Κατσαράκης, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής πριν 4 ημέρες.

Τελικά όπως φαίνεται η πρόταση αυτή εισακούστηκε από τον Υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου ο οποίος εκείνη την στιγμή δεν είχε κάνει κάποια τοποθέτηση περί του ονόματος.

Με 147 «ναι» και 100 «όχι» ψηφίστηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας »Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».

Σύμφωνα με το υπουργείο, πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που ανασυγκροτεί τον χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ενώ έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στο γεγονός ότι θα προσφέρεται η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης σε κάποιες σχολές.

Χτες, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, είχε απαντήσει στις ενστάσεις της αντιπολίτευσης σχετικά με τη διαδικασία κατεπείγοντος, με την οποία ήρθε στη Βουλή το νομοσχέδιο και ανέφερε ότι «υπάρχει όριο» στη συχνή και επίμονη αναφορά στα περί διαδικασίας, «και το όριο είναι ότι κάποτε πρέπει να μπαίνουμε σε θέματα ουσίας».

Ο κ. Φίλης σημείωσε ότι συνολικά, επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ, 192 δράσεις και αλλαγές έγιναν από το υπουργείο Παιδείας και αναρωτήθηκε ποιες από αυτές θα καταργήσει η ΝΔ «αν κάποιο θαύμα τη φέρει στην εξουσία».

«Θα θέλαμε μια απάντηση επί της ουσίας κι όχι μια στείρα διαδικαστική αντιπαράθεση», είπε και πρόσθεσε: «Αυτή η κυβέρνηση μέσα σε πολύ δύσκολες δημοσιονομικές συνθήκες ξεδίπλωσε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο παρεμβάσεων, τομών και μεταρρυθμίσεων που άλλαξαν κυριολεκτικά το τοπίο της εκπαίδευσης. Από την προσχολική αγωγή μέχρι την έρευνα. Από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο και την Ανώτατη Εκπαίδευση, που συζητάμε σήμερα. Από κάτω προς τα πάνω, με σχέδιο, τόλμη και όραμα το σχολείο της ποιότητας και της ισότητας».

 Κ. Γαβρόγλου: Ολοκληρώνουμε τις νομοθετικές πρωτοβουλίες ενός τεράστιου μεταρρυθμιστικού σχεδίου

«Με το παρόν νομοσχέδιο ολοκληρώνουμε τις νομοθετικές πρωτοβουλίες ενός τεράστιου μεταρρυθμιστικού σχεδίου, που ξεκίνησε το 2016. Πρόκειται για μία μεγάλη μεταρρύθμιση για την Ανώτατη Εκπαίδευση, που τον Σεπτέμβριο του 2020 θα συναντήσει τη μεταρρύθμιση για το λύκειο».

Αυτό τόνισε, μιλώντας στην Ολομέλεια, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, για το νομοσχέδιο του υπουργείου που συζητείται με τίτλο «Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».

Ο υπουργός, απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση, σημείωσε τη σημασία της συμφωνίας στο ποιο είναι το πρόβλημα: «Θέλουν ναι ή όχι να είμαστε μια χώρα χωρίς Γ’ λυκείου, με απαξιωμένο απολυτήριο;». Συνέχισε, μάλιστα, αναφέροντας ότι τα φροντιστήρια κοστίζουν στα ελληνικά νοικοκυριά 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ, με το 30% των μαθητών να σπουδάζει εν τέλει αυτό που επιθυμεί.

Υπερασπίστηκε τις αλλαγές στην Γ’ λυκείου, που την καθιστούν προπαρασκευαστικό έτος πριν από το πανεπιστήμιο και στην οποία οι μαθητές θα διδάσκονται λιγότερα μαθήματα, αλλά με περισσότερες διδακτικές ώρες.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε από την πλευρά του υπουργού, στο ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων μηχανικών σχολών. «Λύνουμε επί της ουσίας των θέμα των 4ετών και 5ετών σπουδών μηχανικών», ανέφερε και συμπλήρωσε: «Λέμε: τα 4ετή τμήματα, με ακαδημαϊκές διαδικασίες θα μπορούν να γίνουν, μετά από απόφαση της Συγκλήτου, 5ετή. Και μετά, επιτροπή, στην οποία θα είναι αυξημένη η εκπροσώπηση του ΤΕΕ και θα συμμετέχουν οι πολυτεχνικές σχολές, ένας εκπρόσωπος του υπουργείου Παιδείας και ένας του υπουργείου Μεταφορών, θα αποφασίζει εάν τα τμήματα έχουν προϋποθέσεις για επαγγελματικά δικαιώματα».

Μάλιστα, αναμένεται να κατατεθεί τροπολογία, από κοινού με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, αναφορικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα παλαιότερων πτυχιούχων.

Επίσης, ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι για, πρώτη φορά, και με την εφαρμογή του νομοσχεδίου, οι μαθητές θα κληθούν να συμπληρώσουν μηχανογραφικό, το οποίο θα έχει μόνο πανεπιστημιακά τμήματα.

Τέλος, τόνισε τη σημασία της ίδρυσης του Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς, στο πλαίσιο της λειτουργίας του Ανοικτού Ελληνικού Πανεπιστημίου.

Από την πλευρά της, η Νίκη Κεραμέως, εισηγήτρια της Νέας Δημοκρατίας, χαρακτήρισε «συναλλαγές στα όρια του πολιτικού εκβιασμού» την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ζήτησε «έστω την ύστατη στιγμή», την απόσυρση του νομοσχεδίου.

Κατηγόρησε τον υπουργό, ότι δεν θέλει το διάλογο, επιδιώκοντας συναίνεση μόνο με όποιον συμφωνεί μαζί του. «Όταν οι συνομιλητές του διαφωνούν μαζί του, η συναίνεση πάει περίπατο, οι διαφορετικές απόψεις αγνοούνται προκλητικά», είπε χαρακτηριστικά. Επίσης, επέκρινε το υπουργείο λέγοντας ότι με το νομοσχέδιο καταργεί τον τεχνολογικό τομέα της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, αντίθετα στις διεθνείς τάσεις, και ότι αναδιατάσσει τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας «χωρίς στρατηγικό σχέδιο, χωρίς πραγματικές συναινέσεις και στη βάση πολιτικών εκβιασμών».

Παράλληλα, τόνισε ότι το νέο σύστημα που προβλέπεται για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση «κατηγοριοποιεί» τις σχολές σε εκείνες που διατηρούν αυξημένο κύρος και σε εκείνες που απαξιώνονται πλήρως». Ακόμη, επέκρινε την κατάργηση του ΣΑΕΠ, λέγοντας: «Εν μέσω ακαδημαϊκής χρονιάς, προχωράτε στην κατάργηση της αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας των αποφοίτων Κολλεγίων στην Ελλάδα, κατά παράβαση του ενωσιακού δικαίου, όπως σας εφιστά την προσοχή και η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής».

«Είναι ένα νομοσχέδιο-μαμούθ με το οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να ξεμπερδεύει με τις εκκρεμότητες των αναδιαρθρώσεων που προωθούνται, τα τελευταία χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις», ανέφερε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Ιωάννης Δελής. «Είναι ένα νομοσχέδιο κάτω από το άγρυπνο μάτι του ΣΕΒ και με βάση τις οδηγίες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ», είπε ο κ. Δελής και κατήγγειλε ότι οι διατάξεις οδηγούν σε «σχολές Φρανκεστάιν», γιατί με την πλήρη απορρόφηση των ΤΕΙ από τα όμορα τους πανεπιστήμια, απορροφώνται ακόμη και σχολές με ετερόκλητα αντικείμενα. Είπε, επίσης, ότι με το νομοσχέδιο «φροντιστηριοποιείται και δεν αναβαθμίζεται το Λύκειο» και ότι η κυβέρνηση μετατρέπει το Λύκειο σε ακόμη μεγαλύτερη και άγρια αρένα ανταγωνισμού, με περισσότερες εξετάσεις- πανελλαδικές, περιφερειακές, ενδοσχολικές – και την ίδια ώρα, τα πανεπιστήμια προσαρμόζονται ακόμα πιο σφιχτά στους στόχους των μεγαλοεπιχειρηματιών.

«Παρών», επί της αρχής και των άρθρων του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας θα ψηφίσει η Ένωση Κεντρώων. «Σκοπός δεν είναι να νομοθετούμε όπως μας βολεύει, αλλά να προσαρμόζονται οι διαδικασίες στους πολίτες. Δεν δόθηκε ο αναγκαίος χρόνος να συζητήσουμε όσο θα έπρεπε το νομοσχέδιο στη Βουλή», ανέφερε ο ειδικός αγορητής της Ένωσης Κεντρώων, Αναστάσιος Μεγαλομύστακας. Ο βουλευτής της Ένωσης Κεντρώων παρατήρησε ότι το νομοσχέδιο έρχεται απελπιστικά αργά και το πιο πιθανό είναι να μην εφαρμοστεί. «Δηλαδή, τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσουν με “χ” μαθήματα αλλά αν γίνουν εκλογές τον Οκτώβριο, δεν θα ξέρουν τι θα συμβεί», είπε ο κ. Μεγαλομύστακας, σημειώνοντας ότι το νομοσχέδιο χαρακτηρίζεται από πολλά κενά υλοποίησης. Ο βουλευτής επανέλαβε τις προτάσεις της Ένωσης Κεντρώων, όπως υποχρεωτική εκπαίδευση 30 ωρών, κτίρια φιλικά στο περιβάλλον, ανακατανομή πόρων και αύξησή τους για την Παιδεία. Ο κ. Μεγαλομύστακας ζήτησε την υιοθέτηση των αποφάσεων του Συνηγόρου του Παιδιού.

Μ. Τζούφη: «Να πιστέψουμε εκ νέου στο εκπαιδευτικό και επιστημονικό έργο»

«Είναι ανάγκη να πιστέψουμε εκ νέου στο εκπαιδευτικό και επιστημονικό έργο που δεν παράγεται προς όφελος μιας κυβέρνησης αλλά προς όφελος των ίδιων των λειτουργών της, της νέας γενιάς και της κοινωνίας ευρύτερα», ανέφερε η υφυπουργός Παιδείας, Μερόπη Τζούφη, μιλώντας σήμερα στη Βουλή.

«Παρά τις φωνές της αντιπολίτευσης που συνοδεύονται από την καταστροφολογική θέση για τα δημόσια πανεπιστήμια και την υποτιθέμενη ανάγκη για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, η ευρωπαϊκή πρακτική από το 2009 είναι η συγκρότηση πολυδύναμων πανεπιστημίων. Σε αυτή την κατεύθυνση προχωρούμε, ξέρουμε ότι χρειάζεται υπομονή και χρόνος για να αποδώσει ο σχεδιασμός μας και συμμερίζομαι την αγωνία διότι χρειάζεται σκληρός αγώνας», είπε η υφυπουργός Παιδείας και πρόσθεσε ότι «οι συνέργειες αυτές είναι η μοναδική λύση, ακαδημαϊκά και επιστημονικά».

Η κ. Τζούφη κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση ότι έχει «μακιγιαρισμένη ατζέντα» και επισήμανε ότι «είναι άκρως επικίνδυνο να λέμε ότι τα Τριτοβάθμια Ιδρύματα είναι κέντρα ανομίας, τρομοκρατών και εμπόρων ναρκωτικών».

«Για μας, η ουσιαστική αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστήμιου είναι προτεραιότητα. Διασφαλίσαμε πολλά. Ακαδημαϊκούς κανόνες για όλα τα επίπεδα σπουδών, δωρεάν πρόσβαση και στα μεταπτυχιακά προγράμματα, για όσους αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, προσπαθήσαμε να ξεκαθαριστεί και να είναι διαφανές το πως διαχειρίζονται τα κονδύλια. Πρέπει να γίνουν πολλά περισσότερα. Η στόχευση, όμως, είναι να στηρίξουμε τα δημόσια πανεπιστήμια και την έρευνα, να επενδύσουμε, σε υλικούς και ανθρώπινους πόρους, αλλά κυρίως να πιστέψουμε εκ νέου στο εκπαιδευτικό και επιστημονικό έργο, που δεν παράγεται προς όφελος καμίας κυβέρνησης αλλά προς όφελος των ίδιων λειτουργών, της νέας γενιάς και της κοινωνίας ευρύτερα», είπε η υφυπουργός Παιδείας.

«Για την κυβέρνηση αποτελεί σημαντική προτεραιότητα η επαγγελματική εκπαίδευση και αυτό αποτυπώνεται στο σύνολο των αλλαγών και μεταρρυθμίσεων που έχουν δρομολογηθεί από το 2016 και μετά», είπε, εξάλλου, η υφυπουργός Παιδείας αναφερόμενη στις διατάξεις για τα Επαγγελματικά Λύκεια και επισήμανε ότι «το πρώτο μέτρο της κυβέρνησης ήταν η επαναφορά των 2.500 εκπαιδευτικών που είχαν τεθεί σε καθεστώς διαθεσιμότητας, επί υπουργίας του κ. Μητσοτάκη και η επαναλειτουργία όλων των καταργημένων ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ».

Επιπλέον, ολοκληρώθηκε, όπως είπε, ο σχεδιασμός για την ποιοτική αναβάθμιση και ενίσχυση του Επαγγελματικού Λυκείου και «γι΄αυτό όλο και περισσότεροι μαθητές επιλέγουν το Επαγγελματικό Λύκειο, με αύξηση του δυναμικού 8%, στα ημερήσια, και 13%, στα εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια».

Χωρίς την παρουσία των βουλευτών του ΚΙΝΑΛ

Χωρίς την παρουσία των βουλευτών του ΚΙΝΑΛ εξελίσσεται στην ολομέλεια η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας. Οι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ είχαν αποχωρήσει μετά την ακρόαση φορέων στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και την ίδια στάση τηρούν και στη διαδικασία στην Ολομέλεια. Όπως έχει δηλώσει το ΚΙΝΑΛ δεν θα μετέχει στη συζήτηση διότι αρνείται να συμμετάσχει σε ένα θεσμικό έγκλημα που διαλύει το Λύκειο, καταργεί την τεχνολογική εκπαίδευση, βυθίζει τους νέους ανασφάλεια.

Κ. Φωτάκης: Το νομοσχέδιο ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προκλήσεις

«Πρέπει να δίνουμε ευκαιρίες, κίνητρα και έμπνευση για τις αυριανές γενιές των τεχνολόγων, επιστημόνων κι ερευνητών», τόνισε από το βήμα της Βουλής ο αναπληρωτής υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας, Κώστας Φωτάκης, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. «Το νομοσχέδιο φέρνει την Παιδεία και την Έρευνα κοντά στα σύγχρονα δεδομένα και απαιτήσεις της χώρας, ώστε η μάθηση και η γνώση να αποτελέσουν τις βάσεις για ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο που θα δημιουργεί ευκαιρίες και προοπτικές και θα οδηγεί στην αειφόρο Ανάπτυξη», πρόσθεσε.

Επεσήμανε ότι το σχέδιο νόμου ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες, με τη διαμόρφωση σύγχρονων τομέων με έντονα διεπιστημονικό χαρακτήρα, που ωστόσο είναι ακόρεστοι επιστημονικά και τεχνολογικά, αφήνοντας έτσι περιθώρια για μεγάλη προστιθέμενη αξία.

Ο κ. Φωτάκης αναφέρθηκε στο παράδειγμα του ΤΕΙ Κρήτης, το οποίο με το νομοσχέδιο μετατρέπεται σε πανεπιστήμιο, «συμβάλλοντας ακόμη περισσότερο στην ανάπτυξη της Κρήτης και της χώρας γενικότερα».

Ακόμη, αναφέρθηκε σε διατάξεις του νομοσχεδίου, με τις οποίες μειώνεται από τη μία η γραφειοκρατία στην έρευνα, «ένα καθολικό αίτημα», όπως είπε ο υπουργός, καθώς οι ερευνητικοί φορείς και οι ΕΛΚΕ, παραμένουν στο δημόσιο λογιστικό, αλλά γίνονται ειδικές ρυθμίσεις σε ό,τι αφορά στην ανάληψη υποχρέωσης που γίνεται πλέον ανά κατηγορία δαπάνης και όχι για κάθε δαπάνη, στις δαπάνες μετακίνησης που γίνονται στο πλαίσιο προγραμμάτων με προϋπόθεση μόνο την υποβολή παραστατικών, σε τροποποιήσεις με σκοπό την απλοποίηση της διαδικασίας σύναψης συμβάσεων προμηθειών και στη δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών.

Επιπλέον, συνιστώνται 157 θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού στα Ερευνητικά Κέντρα (ΕΚ) για τις οποίες έχουν εξασφαλισθεί οι αναγκαίοι πόροι.

Επιπλέον, ανέφερε ότι η Ελλάδα βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο των χωρών της ΕΕ και του ΟΟΣΑ όσον αφορά το δυναμικό R&D που διαθέτει και ποσοστιαία είναι η 6η στον κόσμο χώρα σε αποφοίτους τεχνολογιών STEM, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ. Στη συνέχεια πρόσθεσε:

«Για την αξιοποίηση της πολύτιμης αυτής παρακαταθήκης στη διαμόρφωση του ρόλου της Ελλάδας στην δ’ βιομηχανική επανάσταση, υπάρχουν δυο προϋποθέσεις: Πρώτα η ανάσχεση του brain drain που εντάθηκε ιδιαίτερα τα χρόνια της κρίσης. Τα μέτρα που έχουμε λάβει, και απευθύνονται τόσο στον δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα, ήδη έχουν αρχίσει να αποφέρουν τα πρώτα θετικά αποτελέσματα. Δεύτερη προϋπόθεση είναι η αναδιάταξη του τοπίου της Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, η διαμόρφωση νέων δεξιοτήτων και ο εμπλουτισμός παλαιότερων. Τα ΤΕΙ ως κατεξοχήν παραγωγοί ειδικοτήτων STEM βρίσκονται στον πυρήνα αυτής της προσπάθειας.

Τέλος, επεσήμανε ότι «η συμβολή στην δ’ βιομηχανική επανάσταση είναι μια πρόσθετη διάσταση που υπηρετεί το προς ψήφιση νομοσχέδιο δημιουργώντας προοπτικές κι ευκαιρίες για τη νέα γενιά και το μέλλον της χώρας».

Επικρίσεις από την αντιπολίτευση για τη διαδικασία του επείγοντος

Η διαδικασία του επείγοντος με την οποία εισάγεται για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, προκαλεί αντιδράσεις από τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Με την έναρξη της συνεδρίασης, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Κώστας Τζαβάρας κατήγγειλε ότι «στραγγαλίζεται ο δημοκρατικός διάλογος, συρρικνώνεται και ευτελίζεται η κοινοβουλευτική διαδικασία».

«Ένα νομοσχέδιο που φιλοδοξεί να ανασυντάξει τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας και ταυτόχρονα να κάνει μια μεγαλόπνοη και μεγαλεπίβολη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, υποχρεούται να υποστεί τη βάσανο και τη διαδικασία του δημοκρατικού κοινοβουλευτικού διαλόγου με άνεση», είπε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ και πρόσθεσε: «δυστυχώς, έχει προσημειωθεί ο δημοκρατικός κοινοβουλευτικός διάλογος με τη βιασύνη την οποία επέδειξε ο υπουργός καθώς επικαλέστηκε τη δυνατότητα μιας συμπιεσμένης διαδικασίας, αυτής του επείγοντος». Η σκωπτική φράση του κ. Τζαβάρα ότι η κυβέρνηση θα μπορούσε να φέρνει ως ψηφίσματα τα νομοσχέδια, προκάλεσε αντιδράσεις από τα έδρανα της κυβερνητικής πλειοψηφίας και του προεδρεύοντος Γιώργου Βαρεμένου.

«Ζήσαμε τη δημοκρατία κύριε Τζαβάρα, με το σχέδιο Αθηνά», σχολίασε ο προεδρεύων Γιώργος Βαρεμένος.

«Αυτά που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ όταν η ΝΔ έφερνε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος το ένα μετά το άλλο νομοσχέδιο, το κάνει τώρα η ΝΔ», παρατήρησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι φέρνει το νομοσχέδιο σε περίοδο που σχολεία και πανεπιστήμια είναι κλειστά, όπως άλλωστε έχει συμβεί με όλα τα σοβαρά νομοσχέδια του υπουργείου Παιδείας στο παρελθόν.

«Πριν από 1,5 χρόνο κάλεσα στο γραφείο μου τα κόμματα για να δούμε το ζήτημα της Γ΄ Λυκείου. Από τον Σεπτέμβριο του 2017, μόνο το Ποτάμι έστειλε συγκεκριμένες προτάσεις. Γιατί δεν εστάλη καμία πρόταση; Αυτό δεν είναι ευτελισμός του διαλόγου; Το πρόβλημα σας είναι ότι το νομοσχέδιο είναι μεγάλο; Έπρεπε να μας ζητήσετε να σας στείλουμε βοηθούς να σας βοηθήσουν στην ανάγνωση», ανέφερε ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου και επισήμανε ότι το νομοσχέδιο βρισκόταν για μεγάλο διάστημα στη διαβούλευση, πυροδοτώντας αντιδράσεις.

«Ο κ. υπουργός επικαλείται τον μακρό χρόνο της διαβούλευσης. Η Βουλή δεν είναι όργανο που συμμετέχει στη διαβούλευση. Η Βουλή είναι κυρίαρχη έκφραση του κράτους που υλοποιεί τη λαϊκή κυριαρχία και συζητάει με δικά της μέσα και αποφαίνεται με συγκεκριμένο κυριαρχικό τρόπο», σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Κ. Τζαβάρας.

«Ύβρη προς το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας» η στάση της Ν.Δ.

Ύβρη προς το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας, χαρακτήρισε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Φωτάκης, παρέμβαση που έκανε νωρίτερα σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής η βουλευτής της ΝΔ, Μαρία Αντωνίου. Η βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης κάλεσε τον κ. Φωτάκη να απαντήσει αναφορικά με δημοσίευμα, σύμφωνα με το οποίο ο γιος του έλαβε από το ΕΛΙΔΕΚ υποτροφία ύψους 27.000 ευρώ, το 2017.

«Η κ. Αντωνίου έχει καταθέσει επερώτηση και θα λάβει πλήρεις και τεκμηριωμένες απαντήσεις με όλα τα στοιχεία», είπε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε: «Αντιλαμβάνομαι το πρόβλημα που δημιουργεί το άγχος. Το άγχος που προέρχεται από την έλλειψη επιχειρημάτων. Πρόκειται για μια αγχωμένη αντιπολίτευση που οδηγεί σε αυτό το επίπεδο αντιπολίτευσης. Απορώ αν ο αρχηγός της ΝΔ πραγματικά υιοθετεί αυτού του τύπου την προσέγγιση».

Ταυτόχρονα, ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι «η στάση της ΝΔ αποτελεί ύβρη προς το ΕΛΙΔΕΚ, που λειτουργεί ως Ανεξάρτητη Αρχή, προς όλους όσοι μετέχουν, προς τους 37 εκπροσώπους που προέρχονται από τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα, το επιστημονικό συμβούλιο και τους 2.000 ωφελούμενους από το ΕΛΙΔΕΚ, που κατά την κ. Αντωνίου είναι δικά μας παιδιά».

«Ας πει η ΝΔ ανοιχτά ότι πρόκειται να καταργήσει το νόμο του ΕΛΙΔΕΚ και, καταργώντας το νόμο του ΕΛΙΔΕΚ, θα καταργηθεί και το ΕΛΙΔΕΚ. Ας βγουν να το πούνε και θα δούμε τα χειροκροτήματα που θα εισπράξουν τότε», είπε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας.

Νωρίτερα, η βουλευτής της ΝΔ, Μαρία Αντωνίου, μιλώντας στη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, είπε ότι ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Κώστας Φωτάκης, πρέπει να απαντήσει για τις «αποκαλύψεις ΜΜΕ, σύμφωνα με τις οποίες ο γιος του έλαβε το 2017 υποτροφία ύψους 27.000 ευρώ από το ΕΛΙΔΕΚ, ως υποψήφιος διδάκτορας για το γεωπονικό πανεπιστήμιο».

«Εδώ και τρία χρόνια, κ. Φωτάκη, σας είχα κατηγορήσει ευθέως ότι δημιουργείτε το ΕΛΙΔΕΚ, ένα ίδρυμα δήθεν ανεξάρτητο και αυτόνομο, αλλά στην πραγματικότητα ελεγχόμενο από εσάς. Μέσα σε τρία χρόνια αλλάξατε τρεις φορές την αξιολόγηση. Όταν σας κατηγορούσα ότι επιθυμείτε να κατευθύνετε τη χρηματοδότηση στα δικά σας παιδιά, το έλεγα μεταφορικά, και δεν μπορούσα να φανταστώ ότι η φράση αυτή θα έχει κυριολεκτική έννοια», είπε η βουλευτής της ΝΔ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί