Ξεκίνησαν το πρωί του Σαββάτου 2 Μαρτίου οι εργασίες του 1ου Επιστημονικού Συνεδρίου «Ηράκλειο, η πόλη που μαθαίνει – Συνέργειες για την προώθηση της Διά Βίου Μάθησης», που διοργανώνεται στο Πολιτιστικό-Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου από την Αντιδημαρχία Παιδείας και Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Ηρακλείου.
Το συνέδριο, το οποίο παρακολουθεί αντιπροσωπεία της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO με επικεφαλής την Πρόεδρο κ.Μαρία Αικατερίνη Παπαχριστοπούλου-Τζιτζικώστα είναι διήμερο και άνοιξε με χαιρετισμό του Δημάρχου Ηρακλείου Βασίλη Λαμπρινού.
Ο Δήμαρχος μεταξύ άλλων τόνισε:
«Στον Δήμο Ηρακλείου, η «Δια Βίου Μάθηση» αποτελεί ένα χώρο δυναμικό, ενταγμένο στο συνολικό εκπαιδευτικό σύστημα, ένα τομέα ο οποίος συμβάλλει ουσιαστικά στην αντιμετώπιση αλλά και την άμβλυνση των εκπαιδευτικών και των κοινωνικών ανισοτήτων, μέσω της άρσης των αποκλεισμών, ως μια «ανοιχτή» και διαρκής εκπαιδευτική και κοινωνική δυνατότητα στην ζωή του κάθε ανθρώπου.
Το Ηράκλειο είναι η πρώτη πόλη της Κρήτης που απετέλεσε μέλος του Παγκοσμίου Δικτύου της UNESCO: «Οι πόλεις που μαθαίνουν». Μάλιστα, η πρόσφατη βράβευση του Δήμου Ηρακλείου, από διεθνή επιτροπή αξιολόγησης της UNESCO, για τον καινοτόμο τρόπο με τον οποίο έφερε κοντά τους πολίτες και τους μετανάστες, προωθώντας την ισότητα και την κοινωνική συνοχή μέσα από αθλητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα, όπως το «Fit for All», αλλά και για την συνολική προσέγγιση του Δήμου στο πεδίο της «Δια Βίου Μάθησης», μας παρακινεί να εντατικοποιήσουμε τις προσπάθειές μας, και να προσφέρουμε ακόμη περισσότερα σε αυτό το ιδιαίτερα ουσιαστικό πεδίο της κοινωνίας μας.
Η Παιδεία υπήρξε, εξαρχής, θεμελιακός πυλώνας του Στρατηγικού Σχεδιασμού της παρούσας Δημοτικής Αρχής. Έχουμε απόλυτη επίγνωση ότι το μεγάλο αυτό αγαθό, πρέπει να προστατευθεί, να ενισχυθεί, να διευρυνθεί, και να παραμείνει στο κέντρο της ιστορικής και πολιτισμικής μας διαδρομής. Και η «Δια Βίου Μάθηση», αποτελεί βασικό τομέα των παιδευτικών μας δράσεων.»
Το Ηράκλειο ως μέλος του Παγκόσμιου Δικτύου της UNESCO για τις «πόλεις που μαθαίνουν» (GNLC) βρίσκεται διεθνώς στην αιχμή της προσπάθειας για ολιστική ανάπτυξη των μαθησιακών δυνατοτήτων και πολιτιστικών επιλογών για το σύνολο του πληθυσμού, στοχεύοντας στη διαμόρφωση μαθησιακής κουλτούρας συνεργασίας
Η UNESCO ορίζει ότι η πόλη που μαθαίνει:
- κινητοποιεί αποτελεσματικά όλους τους πόρους της κοινωνίας σε όλους τους τομείς για την προώθηση της συμμετοχικής μάθησης από τη βασική ως την ανώτερη εκπαίδευση
- αναζωογονεί τη μάθηση στις οικογένειες και τις κοινότητες
- διευκολύνει την εκμάθηση και προωθεί την επιμόρφωση στο χώρο εργασίας.
- επεκτείνει τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών μάθησης
- βελτιώνει την ποιότητα και την αριστεία της μάθησης και
- προωθεί μια κουλτούρα μάθησης καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής (Δια Βίου Μάθηση).
Με αυτόν τον τρόπο, η πόλη ενισχύει την ατομική ενδυνάμωση, την κοινωνική ένταξη, την οικονομική ανάπτυξη, την πολιτιστική ευημερία και την αειφόρο ανάπτυξη.