Ξεκίνησαν, από το Ρέθυμνο, τα επιμορφωτικά σεμινάρια για τη διδασκαλία των STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τα οποία θα συνεχιστούν την Παρασκευή 1 Μαρτίου στο Ηράκλειο, αμφιθέατρο του ΠΕΚΕΣ στον Εσταυρωμένο και τη Δευτέρα 4 Μαρτίου στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.
Η επιμορφωτική δράση συνδιοργανώνεται από την Περιφέρεια Κρήτης, το Εργαστήριο Διδακτικής των Θετικών Επιστημών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης και πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Κρήτης.
Στόχος των επιμορφωτικών ημερίδων είναι να παρουσιαστεί η παιδαγωγική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών και να δοθούν παραδείγματα εφαρμογών διδασκαλίας STEM, μέσω εκπαιδευτικής ρομποτικής, tablet, κινητών τηλεφώνων, αισθητήρων καταγραφής δεομένων σε πραγματικό χρόνο, γυαλιών VR και αλληλεπιδραστικών συσκευών.
Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος των εκπαιδευτικών του νησιού μας είναι ότι στην παρούσα δράση έχουν δηλώσει συμμετοχή περισσότεροι από 300 εκπαιδευτικοί, από όλη την Κρήτη.
Σε δηλώσεις του ο Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Απασχόλησης Γιάννης Παρασύρης ανέφερε μεταξύ άλλων: « Με την αλματώδη ανάπτυξη της τεχνολογίας, οι εκπαιδευτικοί σήμερα καλούνται να γνωρίζουν νέες μεθοδολογίες γύρω από το αντικείμενο εκπαίδευσής τους, όπως η μεθοδολογία STEM, που θα καταστήσει το μάθημα τους καινοτόμο και αναβαθμισμένο. Για το λόγο αυτό η Περιφέρεια Κρήτης στηρίζει τέτοιου είδους πρωτοβουλίες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και ενθαρρύνει την ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ των Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων του νησιού μας με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».
Επίσης, ο Καθηγητής Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης και Διευθυντής του ΕΔΘΕ Δημήτρης Σταύρου, δήλωσε: «Η συνεργασία Περιφέρειας Κρήτης, ΕΔΘΕ και ΠΕΚΕΣ, μας έδωσε τη δυνατότητα να παρουσιάσουμε και να συζητήσουμε με εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το ερευνητικά σχεδιασμένο διδακτικό υλικό που έχει αναπτυχθεί στο Εργαστήριό μας σχετικά με την καινοτόμα προσέγγιση της διδασκαλίας STEM. Θεωρώ ότι έγινε μια γόνιμη και εποικοδομητική συζήτηση, αναπτύσσοντας προβληματισμούς που αφορούν στην έρευνα και την πράξη της διδασκαλίας STEM, από την οποία όλοι μας μόνο να κερδίσουμε έχουμε»
Κλείνοντας, ο κ. Παρασύρης ευχαρίστησε τον κ. Σταύρου και τους συνεργάτες του για την εξαιρετική παρουσίαση του θεωρητικού και πρακτικού πλαισίου της εφαρμογής των STEM στην εκπαίδευση, την κα Βιδάκη Ειρήνη, Οργανωτική Συντονίστρια του ΠΕ.Κ.Ε.Σ Κρήτης, τις κυρίες Γκινούδη Αθηνά και Καλαθάκη Μαρία, Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου Φυσικών Επιστημών, καθώς επίσης και την Διεύθυνση του 14 Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου για την φιλοξενία.