Ήταν τον Δεκέμβριο του 2017 όταν ο όμιλος SwitzGroup έκανε την πρώτη τοποθέτησή του στην ελληνική αγορά αποκτώντας θέση στην Olympic Foods που δραστηριοποιείται στις πρώτες ύλες ζαχαροπλαστικής, αρτοποιίας και παγωτού. Έναν χρόνο και κάτι, μετά από εκείνη την πρώτη εξαγορά που είχε αποκαλύψει το Capital.gr, το SwitzGroup, ο επενδυτικός βραχίονας της οικογένειας Khorakiwala, από την Ινδία, απέκτησε θέση και στην εισηγμένη εταιρεία παραγωγής παραδοσιακών κρητικών προϊόντων αρτοποιίας και snacks “Κρητών Άρτος ΑΕΒΕ”.
Μέσω εξωχρηματιστηριακής συναλλαγής απέκτησε το 60,55% των μετοχών της “Κρητών Άρτος”, η οποία τζιράρει ετήσιος 5,943 εκατ. ευρώ (χρήση 2017). Το πρώτο εξάμηνο του 2018 οι πωλήσεις της Κρητών Άρτος διαμορφώθηκαν στα 3,093 εκατ. ευρώ από 3,166 εκατ. ευρώ ο 2017 ενώ τα καθαρά της κέρδη αυξήθηκαν στις 739.926 ευρώ από 579.297 ευρώ που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2017.
Το Switz Group που τζιράρει ετησίως περί τα 250 εκατ. δολάρια, απασχολεί 4.500 υπαλλήλους και δραστηριοποιείται στην αρτοβιομηχανία, στα αρτοποιεία, στις πρώτες ύλες, όπως αυγά, κ.ά. σε 9 χώρες, μεταξύ των οποίων σε Ομάν, Τουρκία, Σαουδική Αραβία, Σρι Λάνκα, κ.ά., εκτός από την Olympic Foods και την Κρητών Άρτος, έχει αποκτήσει θέση και στη CSM Hellas. Η CSM Hellas δραστηριοποιείται στη διάθεση πρώτων υλών λιπαρών, αρτοποιίας, ζαχαροπλαστικής καθώς και κατεψυγμένων προϊόντων στην ελληνική αγορά. Επίσης ο όμιλος SwitzGroup είναι ένας εκ των δύο σχημάτων που διεκδικούν την Παγωτά Δωδώνη, ο δεύτερος διεκδικητής είναι το σχήμα των ελληνικών εταιρειών Γιώτης – Γρηγόρης. Η προσφορά για την απόκτηση της Παγωτά Δωδώνη κινείται στα επίπεδα των 8-9 εκατ. ευρώ με την προσφορά του Ινδού να είναι ελαφρώς υψηλότερη απ’ αυτή του σχήματος Γιώτης – Γρηγόρης.
Ποια είναι η Κρητών Άρτος
Η Κρητών Άρτος δημιουργήθηκε από τον Μανώλη Δαμιανάκη στα μέσα της περασμένης δεκαετίας, με την εξαγορά μιας παλιάς οικογενειακής βιοτεχνίας παραγωγής κρητικών παραδοσιακών αρτοσκευασμάτων. Τον Απρίλιο του 2005 μετεγκαθίσταται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 3000 m². Τον ίδιο χρόνο δημιουργεί στον κλάδο την κατηγορία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Σήμερα οι κτιριακές της υποδομές ξεπερνούν τα 4.000 m², καθώς έχει εκσυγχρονίσει τον μηχανολογικό της εξοπλισμό, διατηρώντας βέβαια τον παραδοσιακό τρόπο παραγωγής των προϊόντων της. H εταιρεία συνεργάζεται με όλες τις μεγάλες αλυσίδες Supermarkets στην Ελλάδα, ενώ το 20% και πλέον του κύκλου εργασιών της αφορά πωλήσεις εκτός Ελλάδος σε χώρες όπως Αμερική, Γερμανία, Αγγλία, Κύπρο, Κίνα, Αυστραλία κ.α. Από το Φεβρουάριο του 2009, η μετοχή της διαπραγματεύεται στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, στην ΕΝ.Α.
Της Αλεξάνδρας Γκίτση, capital.gr