Κραυγάζει ο νεοδημοκρατικός συρφετός του τόπου! Κάνει καταιγίδες και γίνεται κατολίσθηση από το βουνό στο δρόμο της Κρήτης; Φυσικά φταίει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που γαντζώθηκε στις καρέκλες!
Η καταιγίδα προκαλεί προβλήματα στο εργοτάξιο του δρόμου της Μεσαράς; Ε, φυσικά φταίει η κυβέρνηση ου ΣΥΡΙΖΑ που γαντζώθηκε στις καρέκλες!
Όλα αυτά από τη ΝΟΔΕ Ηρακλείου της ΝΔ που ξέχασε να μας πει γιατί η Κρήτη δεν έχει στην ουσία ΒΟΑΚ και ποιος δεν έκανε τον δρόμο της Μεσαράς, αλλά και ποιος ξεκίνησε τους δυο δρόμους!
Κι επειδή η ΝΟΔΕ της ΝΔ και ο καθοδηγητής της Αυγενάκης δεν έχουν ξαναδεί κατολισθήσεις και προβλήματα στον ΒΟΑΚ 40 χρόνια, αλλά ούτε και προβλήματα από τις βροχές σε κανένα εργοτάξιο, διαβάστε τις καταγγελίες τους:
Της ΝΟΔΕ Ηρακλείου της ΝΔ:
«Παγιδευμένη στα ψέματά της για ακόμα μία φορά η Κυβέρνηση».
Από τη μια στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ στην Κρήτη, ακόμα και Υπουργοί, διαλαλούν πως ο ΒΟΑΚ, το οδικό δίκτυο και γενικότερα οι υποδομές της Κρήτης αποτελούν κορυφαία προτεραιότητά τους και από την άλλη δρόμοι κλείνουν και καταρρέουν εξαιτίας της βροχής.
Η κεντρική οδική αρτηρία του νησιού κινδυνεύει να κλείσει, λόγω κατολίσθησης, στο ύψος του Σταλού στο νομό Χανίων, την ώρα μάλιστα που ο υπό κατασκευή δρόμος Ηρακλείου-Μεσαράς υπέστη νέες καθιζήσεις, με ορατό πλέον τον κίνδυνο μη ολοκλήρωσης του έργου έως το Μάρτιο και απένταξης αυτού.
Αυτά είναι τα αποτελέσματα της τετραετούς διακυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, οι οποίοι αφού με ψέματα και απατηλές υποσχέσεις εξασφάλισαν την καρέκλα, έβαλαν την χώρα «στον αυτόματο» με τα αποτελέσματα της αδιαφορίας να γίνονται τώρα ορατά και με τον λογαριασμό να πληρώνουν πάντα οι Έλληνες πολίτες».
Του Λ. Αυγενάκη
Στις καθιζήσεις και στις παραμορφώσεις που δημιουργήθηκαν από την πρόσφατη κακοκαιρία στο έργο του δρόμου Ηράκλειο-Μεσαρά,αναφέρεται ο Γραμματέας ΠΕ ΝΔ και Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη.
Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Ο δρόμος Ηράκλειο – Μεσαρά είναι από τα σημαντικά έργα στο σχεδιασμό της ΝΔ και ως κυβέρνηση, αλλά και ως αντιπολίτευση αναδείξαμε τη σημασία που έχει για κατοίκους και επαγγελματίες του νότου του ν. Ηρακλείου. Ο οδικός άξονας, όπως έχω επισημάνει πολλές φορές με κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις μου, αν και αποτελεί κομβικό έργο για το νησί καθώς σε αυτόν διακινείται το μεγαλύτερο μέρος των αγροτικών προϊόντων του Ν. Ηρακλείου και χιλιάδες επισκέπτες το καλοκαίρι, είχε μείνει για δύο ολόκληρα χρόνια … στον πάγο. Ενώ ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου του 2015 είχε ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία, ο κ. Σπίρτζης παρέλαβε ένα έτοιμο προς υλοποίηση έργο για να ακολουθήσει με σειρά από καθυστερήσεις και ολιγωρίες.
Από το καλοκαίρι του 2015, με συνεχείς κοινοβουλευτικές μου παρεμβάσεις, είχα επισημάνει την ανάγκη άμεσης ολοκλήρωσης του έργου του δρόμου Ηράκλειο – Μεσαρά και τόνιζα ότι μια ενδεχόμενη καθυστέρηση στην εγκατάσταση του αναδόχου στο έργο θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα. Δυστυχώς, η κυβερνητική ολιγωρία και απραξία και η αδιαφορία του κ. Σπίρτζη είχαν ως αποτέλεσμα τον κίνδυνο απένταξης του έργου από το ΕΣΠΑ, την αδυναμία ένταξης του ως έργο-γέφυρα στην επόμενη προγραμματική περίοδο και τον κίνδυνο επιστροφής των κοινοτικών πόρων, εάν το έργο δεν ολοκληρωθεί έως το Μάρτιο του 2019. Χάθηκε πολύτιμος χρόνος, με ευθύνη του αρμόδιου Υπουργού, και η χώρα κινδυνεύει να επιστρέψει και χρήματα ως πρόστιμο στην ΕΕ, καθώς αυτό αναφέρεται και στη ρήτρα μη εκτέλεσής του.
Ευτυχώς, μετά από πολλές και επίμονες προσπάθειες, πείσαμε την Κυβέρνηση και τον αρμόδιο Υπουργό κ. Σπίρτζη ότι ο δρόμος που ακολουθούσε και σε αυτό και σε άλλα έργα, ήταν αδιέξοδος. Το έργο προχωρά σε καθεστώς επιτήρησης, αλλά βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού, αφού είναι αφόρητα ασφυκτικές οι πιέσεις αναφορικά με τον χρόνο παράδοσης του.
Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γεώργιος Δέδες, κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο του δρόμου στις αρχές Σεπτεμβρίου 2018, είχε δεσμευθεί ότι «το έργο θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2019» για να ακολουθήσουν οι αστερίσκοι ότι «υπολείπεται μία μελέτη υδραυλικής εφαρμογής που θα αντιμετωπίσει και το πρόβλημα των κατολισθήσεων», καθώς και η ελπίδα «τους προσεχείς μήνες να μην έχουμε απρόβλεπτες καταστάσεις (π.χ. κακοκαιρία, έντονες βροχοπτώσεις, κλπ) στην περιοχή». Αισιόδοξος δήλωνε ο Γενικός Γραμματέας και κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στις αρχές Δεκεμβρίου 2018 στο εργοτάξιο του έργου. Βεβαίως, ο κ. Δέδες απέφυγε να αναφέρει ότι όλα αυτά θα είχαν αντιμετωπισθεί, εάν δεν είχαμε δύο χρόνια κυβερνητικής ολιγωρίας και καθυστερήσεων με αποτέλεσμα το έργο να βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού και οι υπηρεσίες και ο ανάδοχος να τρέχουν να προλάβουν τη μάχη με το χρόνο, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος απένταξης του έργου.
Δυστυχώς, οι ελπίδες του κ. Δέδε για καλοκαιρία τους επόμενους μήνες του χειμώνα φαίνεται να μην ευοδώθηκαν. Οι πρόσφατες βροχοπτώσεις στην περιοχή δυσκολεύουν την πορεία ολοκλήρωσης του έργου, αφού κοντά στο τούνελ της Αγίας Βαρβάρας, στα πρανή έχουν παρουσιαστεί καθιζήσεις, τα τσιμέντα στα πλαϊνά αυλάκια έχουν σκάσει και μετακινηθεί από τη θέση τους και ο δρόμος έχει παρουσιάσει παραμορφώσεις που θα απαιτήσουν αναγκαστικά επιπλέον χρόνο εργασιών. Η δυσάρεστη αυτή κατάσταση προκαλείται λόγω των σημαντικών καθυστερήσεων της περιόδου 2015-2017».
Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:
«1. Έχει επηρεάσει η πρόσφατη κακοκαιρία την πορεία υλοποίησης του έργου;
2. Ισχύει το χρονοδιάγραμμα παράδοσης του έργου το Μάρτιο του 2019; Ποιες συμπληρωματικές εργασίες θα γίνουν για την αποκατάσταση των καθιζήσεων;»