Όλοι οι χαρακτήρες στη φάτνη φοράνε μοντέρνα ρούχα – ειδικά η ενδυμασία της Παρθένου Μαρίας θα έλεγε κανείς ότι είναι έως προκλητική – και χρησιμοποιούν μοντέρνα τεχνολογία, όπως για παράδειγμα ηλιακούς συλλέκτες στη στέγη της φάτνης.
Δεν πρόκειται για τη σιωπηλή Άγια Νύχτα. Ο Ιωσήφ μαζεύει την οικογένεια για την πρώτη χριστουγεννιάτικη σέλφι. Ένας απ’ τους βοσκούς περιγράφει στο snapchat την όλη σκηνή. Η μητέρα του Ιησού κρατά κούπα καφέ από Starbucks. Μια γελάδα μασουλάει βοσκή χωρίς γλουτένη. Οι Τρεις Μάγοι έχουν αντικαταστήσει τα δώρα – λιβάνι, χρυσός και σμύρνα – με prime boxes της Amazon. Κανείς από τους χαρακτήρες δεν έχει το βλέμμα του στραμμένο στο θείο βρέφος.
Η εκκλησία του Μόντρεαλ δεν διεκδικεί πρωτιά: τη «χίπστερ» φάτνη δημιούργησαν, πριν δύο χρόνια, δυο αδέλφια απ’ την Καλιφόρνια. Παρήγαγαν 5.000 τέτοιες φάτνες και, στη συνέχεια, πολλές περισσότερες μιας και το προϊόν είχε ζήτηση. «Θέλαμε πιο πολύ να είναι κάτι που θα κάνει ν’ ανάψει κουβέντα. Θέλαμε να το κάνουμε να είναι κάτι το οποίο να το περιγελάσει ο κόσμος» δήλωσε στο CTV Montreal, ο Κόρεϊ Ράιτ, ένας απ’ τους δύο δημιουργούς.
Οι απαντήσεις των προσερχομένων ήταν διπλωματικές. Κάποιοι είπαν ότι προτιμούν μια παραδοσιακή φάτνη, αλλά δεν στάθηκαν επικριτικοί στη «χίπστερ» φάτνη. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έγινε μεγάλη συζήτηση ενώ υπήρξαν πολλοί οι θυμωμένοι.
Πέρα από τη χιουμοριστική διάθεση των δημιουργών, πέρα από ότι στους «μοντέρνους καιρούς» μας υπάρχει περιθώριο για λεγόμενες «ανατρεπτικές» δημιουργίες, η Φάτνη, ανεξάρτητα από την ιερότητά της για ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του παγκόσμιου πληθυσμού, είναι εικόνα γλυκιά, είναι εικόνα που γαληνεύει, είναι εικόνα που εξημερώνει, μικρούς και μεγάλους.
Πηγή: ΑΠΕ