Η γαλλική αστυνομία στο Παρίσι έκανε σήμερα χρήση δακρυγόνων, αλλά και κανονιών νερού προκειμένου να διαλύσει συγκεντρωμένους διαδηλωτές στην γαλλική πρωτεύουσα.
(η μετάδοση του Russia Today από τα επεισόδια)
Οι διαδηλωτές συνεχίζονυν να διαμαρτύρονται για το αυξημένο κόστος των καυσίμων, αλλά και για τις οικονομικές πολιτικές του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν.
Πρόκειται για το δεύτερο Σαββατοκύριακο των διαδηλώσεων του “κίτρινου γιλέκου,” που έχει προκαλέσει αναταραχή σε ολόκληρη την Γαλλία.
Αρκετές εκατοντάδες διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν στα Ηλύσια Πεδία, όπου και ήρθαν αντιμέτωποι με τις αστυνομικές δυνάμεις, που τους εμπόδισαν να πλησιάσουν στο προεδρικό μέγαρο.
Μερικοί από τους διαδηλωτές έψαλαν τον εθνικό ύμνο, ενώ μερικοί άλλοι είχαν ταμπέλες με συνθήματα που έγραφαν “Παραίτηση Μακρόν,” και “Μακρόν, κλέφτη.”
Για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της μιας εβδομάδας, όπως υπενθυμίζει το Reuters οι διαδηλωτές με τα κίτρινα γιλέκα που πρέπει να έχουν στα οχήματά τους, όλοι οι οδηγοί στην Γαλλία, πραγματοποιούν συγκεντρώσεις σε μεγάλους οδικούς κόμβους και σε ολόκληρη την χώρα.
Οι διαδηλωτές, που πήραν το όνομα «κίτρινα γιλέκα» από το χρώμα των γιλέκων που είναι υποχρεωμένοι να έχουν οι οδηγοί στα οχήματά τους σε περίπτωση ανάγκης, έχουν την υποστήριξη του 73% των Γάλλων, σύμφωνα με το ινστιτούτο Elabe.
«Το 54% των ψηφοφόρων του Εμανουέλ Μακρόν υποστηρίζουν ή τρέφουν συμπάθεια προς το κίνημα. Δεν είναι και ανώδυνο», τονίζει αναλυτής του ινστιτούτου.
«Είτε είναι λίγες είτε πολλές χιλιάδες, είτε καταφέρουν είτε όχι να μπλοκάρουν τη χώρα, τα κίτρινα γιλέκα έχουν νικήσει», σχολιάζει η εφημερίδα Le Parisien και σημειώνει: «Υπενθύμισαν στους ηγέτες μας ότι η οικολογική φορολογία είναι προορισμένη να αποτύχει εάν αγνοεί την καθημερινότητα εκείνων που προτίθεται να βοηθήσει».
«Ο Εμανουέλ Μακρόν βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση απέναντι στον μέσο Γάλλο που δεν αισθάνεται ότι ο Μακρόν συμπάσχει μαζί του. Ενσαρκώνει ένα είδος παρισινής, κοινωνικής και πνευματικής ελίτ», σύμφωνα με αναλυτή του ινστιτούτου δημοσκοπήσεων Polling/Vox.
«Οι διαμαρτυρίες αυτές, από τα φλεγόμενα οδοφράγματα, μέχρι τα κομβόι των φορτηγών που κινούνται με αργές ταχύτητες, προκαλούν προβλήματα στην ομαλή πρόσβαση σε σταθμούς ανεφοδιασμού καυσίμων, εμπορικά κέντρα, αλλά και βιομηχανίες», υπογραμμίζει το Reuters.