Παχιά λόγια για την Κρήτη σε 45 χρόνια με παχιές αγελάδες, έναρξη σε 3,5 χρόνια ασφυκτικής λιτότητας

Η πραγματικότητα για τον ΒΟΑΚ, που ήδη άρχισε να δημοπρατείται και προσελκύει το ενδιαφέρον μεγάλων διεθνών επενδυτών, είναι ότι προχώρησε σε 3,5 χρόνια, ενώ επί 45 χρόνια, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, όταν το χρήμα έρεε στη χώρα, το έργο ήταν ένα φάντασμα…

Δείτε: Αυτοί είναι οι μνηστήρες που κατέβηκαν στο διπλό διαγωνισμό του ΒΟΑΚ

Ανάλογη είναι η πραγματικότητα με το ενεργειακό και την ηλεκτρική σύνδεση της Κρήτης με το εθνικό ενεργειακό δίκτυο. Το μικρό καλώδιο, μέχρι την Πελοπόννησο, ξεκινά, ενώ το μεγάλο καλώδιο, μέχρι την Αττική, δημοπρατείται στις αρχές του 2019. Κι όμως, τις τρεις προηγούμενες δεκαετίες που γίνονταν συζήτηση και εξαγγελίες, δεν είχε γίνει το παραμικρό.

Ξεκινά η “μικρή διασύνδεση” της Κρήτης- Αυτό είναι το πλοίο που θα ποντίσει το καλώδιο σε βάθος 950 μέτρων (βίντεο)

Γιώργος Σταθάκης: Το μεγαλύτερο ενεργειακό έργο της Ελλάδας η διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική (Φωτο)

Παρέμβαση Θραψανιώτη

Με αφορμή τις εξελίξεις στον ΒΟΑΚ ο βουλευτής Λασιθίου του ΣΥΡΙΖΑ, Μανώλης Θραψανιώτης, έκανε την παρακάτω δήλωση:

“Η λήξη των προθεσμιών  για την συμμετοχή στην κατασκευή του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης είναι ένα ακόμα σταθερό βήμα για την ολοκλήρωση αυτού του μεγάλου και πολύπαθου έργου για το νησί μας. Ένα έργο που θα κατασκευαστεί με γνώμονα τις εξαγγελίες, τις δεσμεύσεις της κυβέρνηση και του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο αναπτυξιακό συνέδριο Κρήτης στις 21 Σεπτεμβρίου 2017, με σταθερά και σίγουρα βήματα και με δικαίωση των επιλογών του Υπουργείου Υποδομών για τις διαγωνιστικές διαδικασίες.

Η συμμετοχή μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών δημιουργεί την βεβαιότητα για την κατασκευή του ΒΟΑΚ. Πέντε  εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τους δύο διεθνείς διαγωνισμούς για τα τμήματα Χανιά – Ηράκλειο και Χερσόνησος – Νεάπολη που αφορούν τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση των δύο τμημάτων του ΒΟΑΚ

Υλοποιούνται οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης να προχωρήσει με βάση τις αποφάσεις του αναπτυξιακού συνεδρίου στην υλοποίηση των σημαντικών έργων της Κρήτης με γρήγορους ρυθμούς, αφού είναι ήδη γνωστό ότι δημοπρατούνται σύντομα και η προσαγωγός του Μύρτους και τα αρδευτικά δίκτυα του Οροπεδίου Λασιθίου.

Αποδεικνύει όμως ταυτόχρονα την αδιαφορία όλων εκείνων που στέρησαν την Κρήτη από τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα, ενώ είχαν την ευθύνη διακυβέρνησης της χώρας όλα τα προηγούμενα χρόνια, κοντά 50, και με πολύ μεγαλύτερη ευχέρεια χρηματοδότησης.

Με την ολοκλήρωση της στρατηγικής μελέτης θα σχεδιαστούν και  τα υπόλοιπα τμήματα, από Καστέλι Κισσάμου έως Χανιά και από Άγιο Νικόλαο έως Σητεία, ώστε ο ΒΟΑΚ να αποτελέσει ενιαίο τμήμα από την μια άκρη της Κρήτης ως την άλλη, από την Σητεία ως τα Καστέλι Κισσάμου”.

 

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί