Για δυσφήμιση του ελληνικού κρέατος κάνει λόγο η ΕΔΟΚ αντιδρώντας στη διαφημιστική καμπάνια κατά της κατανάλωσης γαλακτομικών προϊόντων και κρέατος σε συρμό του μετρό.
Έντονη αντιπαράθεση ξέσπασε με αφορμή την ανάρτηση διαφημιστικής καμπάνιας που προωθεί τα αιτήματα και τις ιδέες ομάδων vegan, που αναρτήθηκε πρόσφατα σε συρμό του μετρό της Αθήνας.
Αντιδρώντας στην εν λόγω καμπάνια, η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος (ΕΔΟΚ) κάνει λόγο για στοχοποίηση της κατανάλωσης κρέατος και γαλακτομικών προϊόντων από τους vegan που βρίσκονται πίσω από αυτή την εκστρατεία, κατηγορώντάς τους ακόμη και ότι δυσφημίζουν το ελληνικό κρέας.
Αναγνωρίζοντας ότι πρόκειται για ένα ζήτημα με “σοβαρότατες κοινωνικές και οικονομικές προεκτάσεις”, η ΕΔΟΚ στην ανακοίνωσή της καταλογίζει εμμέσως πλην σαφώς ευθύνη και στην Αττικό Μετρό για τη δημοσιοποίηση μηνυμάτων “ομάδων χωρίς θεσμικό χαρακτήρα”.
Η έντονη αντίδραση της ΕΔΟΚ
«Η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος (ΕΔΟΚ) πληροφορήθηκε ότι προ ημερών σε έναν τουλάχιστον συρμό της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, αναρτήθηκαν διαφημιστικές αφίσες, που προωθούν τις απόψεις ομάδων “Vegan” και στοχοποιούν την κατανάλωση κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων.
Η ΕΔΟΚ έχει έννομο συμφέρον να ενδιαφέρεται για το θέμα ως θεσμικός φορέας πανελλήνιας εμβέλειας αναγνωρισμένος από το κράτος, που εκπροσωπεί όλους τους επαγγελματικούς κλάδους του κρέατος.
Είναι απορίας άξιον πώς ένας κρατικός φορέας, όπως η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, δίνει βήμα σε ομάδες χωρίς θεσμικό χαρακτήρα οι οποίες θέλουν να επιβάλλουν με ακτιβισμό μια προσωπική τους διατροφική επιλογή. Κατά αυτό τον τρόπο όμως η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ φαίνεται να παίρνει σαφή θέση σε έναν διάλογο που διεξάγεται παγκοσμίως σε πολιτικό, επιστημονικό και πρακτικό επίπεδο, για ένα θέμα με σοβαρότατες κοινωνικές και οικονομικές προεκτάσεις.
Επομένως εμφανίζεται να συντάσσεται και να επικροτεί επιστημονικά αστήρικτες απόψεις ακτιβιστικών ομάδων που δυσφημούν έναν τομέα με τεράστια συμβολή στην ελληνική οικονομία. Έναν τομέα που περιλαμβάνει όλη την αλυσίδα η οποία ξεκινά από την παραγωγή και την εμπορία ζώντων ζώων και φτάνει μέχρι την επεξεργασία, μεταποίηση και κατανάλωση κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων, άρα αφορά εκατοντάδες χιλιάδες επαγγελματίες, επιχειρήσεις, εργαζόμενους και τις οικογένειές τους. Συνεπώς εκτιμούμε πως είναι τουλάχιστον ατυχής η απόφαση εκ μέρους σας, ως φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα, να παραχωρείτε διαφημιστικό χώρο σε αντιεπιστημονικές απόψεις που προωθούνται από συλλογικότητες, το τονίζουμε αυτό, και όχι από επίσημες οργανώσεις που έχουν νομικές υποχρεώσεις για τα λεγόμενά τους.
Όπως γνωρίζετε, οι καταναλωτικές και διατροφικές συνήθειες του Έλληνα κατατάσσουν το κρέας στα βασικότερα είδη διατροφής αποτελώντας αναπόσπαστο μέρος του μοντέλου της μεσογειακής ισορροπημένης διατροφής, την οποία επίσημα προβάλει και προωθεί η χώρα μας. Στην ΕΔΟΚ γνωρίζουμε και παρακολουθούμε από κοινού με εθνικούς και διεθνείς επιστημονικούς και κρατικούς φορείς, τα ζητήματα που αναφέρονται στην ευζωία των ζώων, την κλιματική αλλαγή και την υγιεινή της διατροφής.
Ταυτόχρονα βέβαια υποστηρίζουμε το δικαίωμα της διατροφικής επιλογής όποιο και αν είναι αυτό, όπως επίσης και τον δημόσιο διάλογο όταν αυτός διεξάγεται καλή τη πίστη.
Δεν μπορούμε, όμως, να παρακολουθούμε αμέτοχοι όταν ο τομέας τον οποίο εκπροσωπούμε πλήττεται και προσβάλλεται, υπό την αιγίδα, μάλιστα, ενός κρατικού οργανισμού.
Εν αναμονή της απάντησής σας, είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε συμπληρωματική πληροφορία.
Το ΔΣ της ΕΔΟΚ»
Ποιοι “κρύβονται” πίσω από την αμφιλεγόμενη καμπάνια
Η διαφημιστική καμπάνια έκανε την εμφάνισή της σε σταθμό του μετρό της Αθήνας στις 9 Σεπτεμβρίου και θα διαρκέσει συνολικά 28 ημέρες με 184 αφίσες που δημιουργήθηκαν για το σκοπό αυτό.
Το εγχείρημα στηρίζει η ομάδα Greek Vegans, με σκοπό να αναδείξει το θέμα, αξιοποιώντας πρακτικές ανάλογες αυτών που εφαρμόζονται ήδη σε χώρες του εξωτερικού. Η καμπάνια, όπως αναφέρουν σε σχετική ανακοίνωση αποτελείται από “Μηνύματα ενημέρωσης που θα δείξουν στο ευρύ κοινό την αλήθεια για την διατροφή του.Μηνύματα ενημέρωσης που θα ευαισθητοποιήσουν και θα παρακινήσουν τον κόσμο να μάθει περισσότερα για το πόση βία κρύβεται στο πιάτο του.Μηνύματα ενημέρωσης που θα βοηθήσουν το κοινό να μάθει για το ηθικό αλλά και περιβαλλοντικό κόστος των καθημερινών του επιλογών”. Συμπληρώνουν δε ότι “στόχος αυτής της καμπάνιας δεν είναι βέβαια να ενοχλήσει ή να σοκάρει. Ελπίδα μας είναι το κοινό να κατανοήσει ότι το κομμάτι κρέας που βρίσκεται στο πιάτο του προέρχεται από ένα πλάσμα που ένιωθε, φοβόταν και πονούσε όσο εμείς. Ότι για να παραχθεί ένα κομμάτι κρέας ή ένα ποτήρι γάλα κάποια αθώα πλάσματα υπέφεραν και θανατώθηκαν με τον χειρότερο τρόπο.Έχοντας πλέον αυτή την πληροφορία θεωρούμε ότι οι συμπολίτες μας θα μπορέσουν να διαφοροποιήσουν τις διατροφικές τους συνήθειες. Και ότι δεν θα σταματήσουν απλώς να χρηματοδοτούν τη θανάτωση αθώων πλασμάτων. Αλλά ότι επιπλέον θα προστατεύσουν την υγεία τους αλλά και το περιβάλλον”.