Την τελική του μορφή ως πρωτότυπο έχει πλέον πάρει το Terrafugia, ένα όχημα εξοπλισμένο με υβριδικό σύστημα παραγωγής και μετάδοσης ισχύος που μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα περίπου 100 km/h στην άσφαλτο, αλλά και πραγματοποιήσει πτήσεις με 160 km/h. Είναι λοιπόν ταυτοχρόνως υβριδικό αυτοκίνητο και υβριδικό αεροσκάφος που όμως δεν μπορεί να απογειωθεί από οποιοδήποτε δρόμο, αλλά χρειάζεται για το σκοπό αυτό να βρεθεί σε κάποιο μικρό αεροδρόμιο. Ως πλεονέκτημά του η ομώνυμη εταιρία, που ιδρύθηκε το 2005, προβάλλει τη δυνατότητα που δίνει για αεροπορικό ταξίδι «από πόρτα σε πόρτα», χωρίς αναζήτηση ταξί ή ενοικιαζόμενου αυτοκινήτου.
Ως αυτοκίνητο, το Terrafugia χρησιμοποιεί ένα υβριδικό σύστημα σειριακής λειτουργίας με μία γεννήτρια να κινείται από μηχανή εσωτερικής καύσης προκειμένου να τροφοδοτήσει με ρεύμα δύο ηλεκτροκινητήρες που κινούν τους πίσω τροχούς. Μια μικρή μπαταρία λιθίου-φωσφορικού σιδήρου, που θεωρείται ασφαλέστερη για χρήση στον αέρα, σε σχέση με τους άλλους τύπους μπαταριών λιθίου, χρησιμοποιείται για την αποθήκευση ενέργειας.
Στον αέρα, στη φάση της ανόδου, το Terrafugia μπορεί να χρησιμοποιήσει την ισχύ της μπαταρίας για να ενισχύσει στιγμιαία τον επίπεδο & 4-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 100 ίππων 1.4 Rotax, ενώ κατά την πτήση σε σταθερό ύψος ο Rotax είναι σε θέση να φορτίζει τη μπαταρία. Το Terrafugia διαθέτει ρεζερβουάρ για 4ωρη πτήση, κάτι που αντιστοιχεί σε περίπου 640 χιλιόμετρα. Μετά την πτήση, τα φτερά αναδιπλώνονται με τη βοήθεια ηλεκτροκίνητου μηχανισμού, ενώ η έλικα ακινητοποιείται. Σημειώνουμε ότι την ασφάλεια σε γη και αέρα, εγγυώνται αντίστοιχα αερόσακοι για τους επιβάτες και αλεξίπτωτο για ολόκληρο το όχημα.
Το Terrafugia αναμένεται να δοκιμάσει την τύχη του στην αγορά το 2019, ενώ τη δική της αξία έχει η πληροφορία ότι βασικός μέτοχος της εταιρίας είναι η κινεζική Geely, κάτοχος μεταξύ άλλων και της Volvo.