Για τον ευρύτερο ρόλο της Κρήτης στη Μεσόγειο, αλλά και για τη σημασία καθιέρωσης της ρήτρας νησιωτικότητας μίλησε σήμερα στη Βουλή ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ηγουμενίδης.
Κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας για το μεταφορικό ισοδύναμο, ο Νίκος Ηγουμενίδης, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στο ρόλο της Κρήτης σε ένα δίκτυο νησιών της Μεσογείου σημείωσε: «Η Κρήτη ως ένα από τα μεγάλα νησιά της Μεσογείου, ως ένας μοχλός πίεσης από τη χώρα μας για μέτρα σχετικά με τη νησιωτικότητα, είναι μια ευκαιρία να μπει στο κάδρο – και με τον τουρισμό ως ένα επιπλέον στοιχείο υπέρ της- ως ένας χώρος ασφαλούς, ειρηνικής και ποιοτικής δύναμης της Μεσογείου. Είναι μια ευκαιρία να μπει η Κρήτη στο κάδρο της περιφερειακής και νησιωτικής ανάπτυξης, και συνολικά για την παρέμβασή μας στη νησιωτική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
«Πιστεύω ότι η χώρα μας πρέπει να μπει μπροστά σε μία δικτύωση των μεγάλων νησιών της Μεσογείου», συνέχισε ο βουλευτής του Ν. Ηρακλείου, «και να παίξει έτσι έναν βασικό ρόλο για μια κοινή ευρωπαϊκή νησιωτική πολιτική. Πρέπει να επιμείνουμε σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη δικτύωση των μεγάλων νησιών της Μεσογείου, είτε αυτά είναι ξεχωριστά κράτη –αναφέρομαι στην Κύπρο και τη Μάλτα- είτε είναι νησιά μέρη κρατών και αναφέρομαι στη Σαρδηνία, τη Σικελία, στην Κρήτη για την Ελλάδα».
Σχετικά με την άσκηση νησιωτικής πολιτικής τόνισε ότι: «Η αλήθεια είναι πως παρά το γεγονός ότι είμαστε η χώρα με τα περισσότερα κατοικούμενα νησιά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ουσιαστικά ποτέ δεν διεκδικήσαμε και ποτέ δεν πετύχαμε κάτι σχετικά με τη νησιωτική πολιτική».
Ο βουλευτής του Νομού Ηρακλείου ανέφερε ότι «μέσα σε ένα ρευστό παγκόσμιο και ευρωπαϊκό περιβάλλον χρειάζεται ένας ολοκληρωμένος στρατηγικός σχεδιασμός ενδυνάμωσης της αναπτυξιακής πορείας των νησιωτικών περιοχών», προτείνοντας τη θεσμική κατοχύρωση της ρήτρας νησιωτικότητας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
«Οφείλουμε ως χώρα να κατοχυρώσουμε θεσμικά τη νησιωτικότητα, καθώς ήδη από την ένταξη της Ελλάδας στην τότε Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα πραγματικά δεν αναφέρθηκε, δεν προβλέφθηκε καμία ειδική πρόνοια για τις νησιωτικές περιοχές, όπως έγινε με άλλα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Νίκος Ηγουμενίδης έκανε ειδική αναφορά στο μεταφορικό ισοδύναμο και στην πιλοτική εφαρμογή του που φέρνει για πρώτη φορά η Κυβέρνηση, παρατηρώντας για την τοποθέτηση της ΝΔ: «Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο η Αξιωματική Αντιπολίτευση χλευάζει το νομοσχέδιο που αφορά άμεσα την ανακούφιση των νησιωτών. Η κυρία Μπακογιάννη σε μια απίστευτη τοποθέτησή της στις Επιτροπές απαξίωσε το νομοσχέδιο, χαρακτηρίζοντάς το ούτε λίγο ούτε πολύ «τέρας της γραφειοκρατίας».
Ειδικά για την Κρήτη και το μεταφορικό ισοδύναμο, ρώτησε τον Υπουργό: «Οι Κρήτες πολίτες δεν χρησιμοποιούν ακτοπλοϊκή συγκοινωνία; Οι κρητικές επιχειρήσεις για τη μεταφορά των πρώτων υλών ή των προϊόντων τους προς την ηπειρωτική Ελλάδα δεν χρησιμοποιούν ακτοπλοϊκή συγκοινωνία; Ειλικρινά, καταθέτω την ερώτησή μου γιατί εξαιρείται. Προφανώς αντιλαμβάνομαι την αναγκαιότητα να ενισχυθούν τα μικρά ή τα μικρότερα νησιά ή τα νησιά με λιγότερο πληθυσμό, αλλά νομίζω ότι στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό μας πρέπει να είναι όλα τα νησιά, όλοι οι κάτοικοι των νησιών».
Σημειώνεται ότι σε παρέμβαση-απάντηση του ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός δεσμεύτηκε, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, για την διερεύνηση της ένταξης της Κρήτης στο μεταφορικό ισοδύναμο, σημειώνοντας την πιλοτική εφαρμογή του.
Δείτε την τοποθέητηση του Νίκου Ηγουμενίδη στο ακόλουθο βίντεο:
Για τα πλήρη πρακτικά της τοποθέτησης πατήστε ΕΔΩ