Η δήλωση της Ντόρας Μπακογιάννη για τις εξελίξεις με τον ΒΟΑΚ:
Οι εκλογές πλησιάζουν και ο κ. Σπίρτζης, μετά από αμέτρητες αναβολές, ανακοίνωσε την διεξαγωγή 2 διαγωνισμών για το ΒΟΑΚ, χωρίς μελέτες, χωρίς αδειοδοτήσεις, χωρίς εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις.
Στις 12/2/2018 κατέθεσα ερώτηση στη Βουλή για τον ΒΟΑΚ και την περιθωριοποίηση του ΟΑΚ. Δυστυχώς, ο κ. Σπίρτζης δεν απάντησε ποτέ. Τον καλώ να απαντήσει έστω και τώρα. Τον ενημερώνω, επίσης, πως το συνερωτώμενο Υπουργείο Ανάπτυξης απάντησε πως από τις από τις 23/3/2016 περιμένει τον κ. Σπίρτζη να υποβάλει στο ΕΣΠΑ πρόταση χρηματοδότησης της Στρατηγικής Μελέτης του ΒΟΑΚ. Όμως ο κ. Υπουργός προτιμά να την αντικαθιστά με απευθείας αναθέσεις, αφήνοντας τη στρατηγική μελέτη για αργότερα, όταν όλα θα έχουν δρομολογηθεί, όπως ο ίδιος επιθυμεί.
Να θυμίσω πως ρωτούσα τον κ. Σπίρτζη, με ποιες μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου αφήνει εκτός σχεδιασμού τα τμήματα Χανιά – Κίσσαμος και Άγιος Νικόλαος – Σητεία, δηλαδή σχεδόν τη μισή Κρήτη. Άλλωστε, αποκαλύφθηκε πως οι μοναδικές μετρήσεις έγιναν το Φεβρουάριο του 2017 και συσχετίστηκαν με αντίστοιχες του… 1998. Και πριν δύο ημέρες, ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε 2 απευθείας αναθέσεις, κατά την πάγια πρακτική του, για να μετρηθούν τα κυκλοφοριακά δεδομένα.
Τέλος, δεν μπορώ να μην αναφερθώ και στην προκλητική απόφασή του να αναθέσει τη δημοπράτηση και επίβλεψη των έργων οδικής ασφάλειας (σε Αγία Πελαγία και στο τμήμα Γεωργιούπολη-Πετρές) στις υπηρεσίες του Υπουργείου του, παρακάμπτοντας τελείως τον ΟΑΚ. Προφανώς ο κ. Σπίρτζης είτε θεωρεί ανίκανο τον ΟΑΚ είτε δεν τον θέλει στα πόδια του.
Καλώ την κυβέρνηση να μας ενημερώσει άμεσα για το τεχνικό αντικείμενο του έργου που πρόκειται να δημοπρατηθεί, καθώς και για τα κριτήρια επιλογής των αναδόχων. Η αυριανή κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει δεσμευθεί για την κατασκευή του ΒΟΑΚ, με ανοιχτές και διαφανείς διαδικασίες. Με ολοκληρωμένο σχεδιασμό και με Στρατηγική Μελέτη Σκοπιμότητας. Για τη Νέα Δημοκρατία, η εντιμότητα και η αποτελεσματικότητα είναι στοιχεία αδιαπραγμάτευτα.