H είδηση πως και το Twitter εμπλέκεται στο σκάνδαλο της Cambridge Analytica μπορεί να ξαφνιάσει αρκετούς χρήστες του, αλλά καλό είναι να θυμόμαστε ότι «ουδείς αναμάρτητος» στην ψηφιακή κοινωνία των δεδομένων.
Σύμφωνα με την Telegraph, ο Δρ. Αλεξάντρ Κόγκαν, ο εγκέφαλος πίσω από το τεστ προσωπικότητας που χρησιμοποίησε η Cambridge Analytica για να αρπάξει δεδομένα από 87 εκατομμύρια ανθρώπους, αγόρασε δεδομένα και από το Twitter το 2015. Ωστόσο, ο Κόγκαν υποστηρίζει (βασικά αρνείται) ότι τα δεδομένα από το Twitter δεν είχαν καμία σχέση με το έργο του για την CA, το οποίο κατέληξε να επηρεάσει τα αποτελέσματα των εκλογών του 2016 στις ΗΠΑ.
Διαπιστώθηκε δηλαδή ότι σε αντίθεση με την παραβίαση του Facebook, η οποία έθεσε σε κίνδυνο τα δεδομένα εκατομμυρίων χρηστών του, τα στοιχεία από το Twitter που αγοράστηκαν από τον Κόγκαν δεν είχαν τόσο μεγάλο όγκο. Η εταιρεία του Κόγκαν, Global Science Research (GSR) εξασφάλισε πρόσβαση σε πακέτα δεδομένων με ανοιχτά δημοσιευμένα tweets για ένα απροσδιόριστο ποσό χρημάτων. Βέβαια, τόσο ο Κόγκαν όσο και η CA υποστηρίζουν ότι ποτέ δεν συνέβη κάτι ανήθικο σε ότι αφορά το σκάνδαλο στο Facebook και ότι η ιστορία τους δεν φαίνεται να αλλάζει και πολύ, τώρα που το Τwitter είναι το θέμα.
Φυσικά, τα στοιχεία που είχε συλλέξει ο Κόγκαν από τα tweets δεν είναι τόσο αποκαλυπτικά όσο τα δεδομένα του Facebook, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρησίμευσαν κάπου. Τα δεδομένα, είτε πρόκειται για προσωπικές πληροφορίες είτε για αθώα tweets, είναι πολύ πιο πολύτιμα όταν μπορεί κάποιος να τα επεξεργαστεί σε συνδυασμό με ένα μεγαλύτερο (και σχετικό) σύνολο δεδομένων. Σκεφθείτε απλά, ότι ακόμη κι αν έχετε στη διάθεσή σας το 99% των κομματιών ενός παζλ, το τελευταίο κομμάτι παραμένει πάντα το πιο πολύτιμο.
Ο Κόγκαν, το Twitter και η Cambridge Analytica, όλοι τους αρνούνται ότι επωφελήθηκαν τα αποτελέσματα των εκλογών του 2016 από τα δεδομένα που αγόρασε η GSR από το Twitter.
Γι’ αυτό καλό είναι να θυμόμαστε ότι η συλλογή πληροφοριών από τη διαδικτυακή «πολιτική» συμπεριφορά ενός ατόμου στο Twitter δεν είναι μόνο αρκετά εύκολη υπόθεση (από οποιονδήποτε θέλει να τα εκμεταλλευτεί), αλλά θα μπορούσε πολύ άνετα να ενισχύσει τα αποτελέσματα (και τις ιδιότητες) μιας τεράστιας βάσης δεδομένων (όπως αυτή των 87 εκατομμύριων χρηστών του Facebook), έστω κι αν όπως ισχυρίζονται οι υπεύθυνοι δεν το έκαναν ποτέ.
Η εξάπλωση του σκανδάλου της Cambridge Analytica μοιάζει σαν μια άσκηση στη συνεχή παρακολούθηση των χρηστών του Διαδικτύου, από την οποία το κοινό μοιάζει να βγαίνει πάντα σοκαρισμένο, από το ίδιο πράγμα, ξανά και ξανά. Μέχρι στιγμής, δεν έχει διαρρεύσει κάποια άλλη πληροφορία, αλλά απ’ ότι φαίνεται οι αποκαλύψεις μπορεί να εξελιχθούν σε πιο εκκωφαντικές, πολύ σύντομα.
lifo.gr