Η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Εκπαίδευση βρίσκεται προ των πυλών. Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις η μία μετά την άλλη αποστέλλουν στο Υπουργείο τις δικές τους εισηγήσεις- γνωμοδοτήσεις ολοκληρώνοντας έναν κύκλο διερευνητικών συναντήσεων των Τριμερών Επιτροπών, οι οποίες συστάθηκαν γι’ αυτό το σκοπό.
Η Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας απέστειλε θετική εισήγηση και για τους 19 Δήμους της Περιφέρειας και των τριών νομών. Θεωρούμε ότι η εξέλιξη αυτή αποτελεί ισχυρή ένδειξη των προθέσεων που διατηρούμε για την υλοποίηση αυτού του μέτρου. Πιστεύουμε ότι παραμένουμε συνεπείς με το πάγιο αίτημα και τη θέση του εκπαιδευτικού κόσμου και των οργάνων του για θέσπιση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης στην κατεύθυνση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Ταυτόχρονα, είναι μία πρόταση η οποία εδράζεται σε μια ολοκληρωμένη και προσεκτική μελέτη για τα αριθμητικά δεδομένα των νηπίων καθώς επίσης και για το μέγεθος της υλικοτεχνικής υποδομής και των στεγαστικών αναγκών. Συγκεκριμένα, διαπιστώσαμε ότι από τους 19 Δήμους, ανάγκη στεγαστικής υποστήριξης θα χρειαστεί στο Δήμο της Πάτρας και αφορά 7-9 αίθουσες (πάντα στο ακραίο σενάριο μεγάλου αριθμού υποδοχής προνηπίων) στο σύνολο των 95 λειτουργούντων Νηπιαγωγείων, στο Δήμο Αιγιάλειας θα χρειαστούν δύο αίθουσες, στο Δήμο Δυτικής Αχαΐας τρεις αίθουσες πλέον των ήδη λειτουργούντων, ενώ τέλος, στο Δήμο Ήλιδας θα απαιτηθεί μία μόλις αίθουσα. Τα μεγέθη αυτά θεωρούμε ότι δεν είναι απαγορευτικά για να εφαρμοστεί η υποχρεωτική δίχρονη εκπαίδευση από την επόμενη κιόλας σχολική χρονιά. Χρειάζεται συνεργασία και κατανόηση των αναγκών τόσο από την πλευρά των Δήμων όσο και από την πλευρά της Διοίκησης της Εκπαίδευσης και των οργάνων της. Επίσης, από την μελέτη των εισηγήσεων των Δημάρχων, διαπιστώσαμε ότι μερικοί εξ αυτών εναντιώθηκαν με το μέτρο της εφαρμογής, προβάλλοντας όμως λόγους οι οποίοι δεν σχετίζονται με την δυνατότητα των υπαρχουσών δομών να φιλοξενήσουν και να στεγάσουν το σύνολο των μαθητών- νηπίων και των δύο ηλικιών της περιοχής τους, για τις οποίες δομές παραδέχονται ευθαρσώς ότι επαρκούν.
Η εξέλιξη αυτή μας επιτρέπει να υποστηρίξουμε ότι το Δημόσιο, λαϊκό σχολείο, μαζί με άλλα βήματα που έγιναν ως τώρα (ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής, δημιουργία επιπλέον τμημάτων Ένταξης και τμημάτων Υποδοχής, πολυποίκιλες παρεμβάσεις στα ΕΠΑΛ, παρεμβάσεις στα Αναλυτικά Προγράμματα κ.α), συμπληρώνει το πάζλ των αναγκαίων δομών που απαιτούνται για να γίνει βασικό στοιχείο μιας ορθολογικής και δημοκρατικής κοινωνίας στην υπηρεσία ενός λαού που αγωνίζεται για μια καλύτερη ζωή.
Θέλω να ευχαριστήσω όλους και όλες που εργάστηκαν με ζήλο, θυσιάζοντας τις ολιγοήμερες διακοπές τους, για να έχουμε αυτό το αποτέλεσμα. Ιδιαίτερα ευχαριστώ τους Δ/ντές Εκπαίδευσης και των τριών νομών, οι οποίοι συντόνισαν την όλη συζήτηση και συνέλλεξαν τα απαραίτητα στοιχεία.