Σύμφωνα με πηγές του υπ. ΨΗΠΤΕ, η συγκεκριμένη τροπολογία στοχεύει στη διασφάλιση της διαφάνειας και της νομιμότητας σε θέματα τιμολόγησης των διαφημίσεων στα Μέσα, καθώς και της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς.
Συγκεκριμένα, βάσει των προβλέψεων της τροπολογίας:
– Όλες οι παράμετροι μιας συναλλαγής-διαφημιστικής ενέργειας είναι γνωστές σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (ΜΜΕ, διαφημιζόμενο, διαφημιστή).
– Για την εξόφληση του Μέσου, εφόσον μεσολαβεί διαφημιστικής, υπεύθυνος είναι τόσο ο διαφημιζόμενος όσο και ο διαφημιστής. Σε περίπτωση που ο διαφημιζόμενος έχει ήδη καταβάλει στο διαφημιστή την αξία της συναλλαγής με το Μέσο, απαλλάσσεται της ευθύνης.
– Τυχόν εκπτώσεις κύκλου εργασιών (τζίρου) παρέχονται μόνο αν έχει προηγηθεί έγγραφη σύμβαση μεταξύ Μέσου και διαφημιζόμενου και, αν μεσολαβεί διαφημιστής, και του διαφημιστή.
– Το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομα του διαφημιζόμενου. Αν μεσολαβεί διαφημιστής, το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομά του και αντίγραφο αποστέλλεται στο διαφημιζόμενο.
– Οι διαφημιστικές δαπάνες των διαφημιζομένων εκπίπτουν ως επιχειρηματικές δαπάνες μόνο αν γίνονται βάσει των προαναφερθεισών προβλέψεων.
– Οι επιστροφές μειώνονται από 9,9%, όπως προβλέπονταν στο «Νόμο Βενιζέλου», σε 4%. Δεν επιτρέπεται να δίνονται σε είδος (διαφημιστικός χρόνος ή χώρος).
– Η δημιουργία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Διάθεσης Τηλεοπτικού Διαφημιστικού Χρόνου προχωρά με φορείς υλοποίησης τους ΕΙΤΗΣΕΕ-ΣΔΕ-ΕΕΔΕ.
– Στο ηλεκτρονικό σύστημα συμμετέχουν οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας, ενώ μπορούν να συμμετέχουν περιφερειακοί σταθμοί, συνδρομητικοί σταθμοί και η ΕΡΤ.
– Ως ημερομηνία έναρξης των καταχωρήσεων ορίζεται η 1η Ιανουαρίου 2019 (αντί για την 1η Σεπτεμβρίου 2018, που είχε οριστεί αρχικά).
– Τέλος, επέρχονται λοιπές διαδικαστικές αλλαγές, όπως ότι το ανώτατο όριο των προστίμων καθορίζεται σε 100.000 ευρώ.
Κατόπιν των παραπάνω, γίνεται ξεκάθαρο πως αντικαθίστανται πλήρως οι -ουδέποτε εφαρμοσθείσες- διατάξεις του «Νόμου Σταμάτη» περί απευθείας τιμολόγησης.
ΑΠΕ_ΜΠΕ