Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο επιβολής προστίμων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που κατατέθηκε στη Βουλή.
Συγκεκριμένα, ανάλογα με το εισόδημά τους θα πληρώνουν οι παραβάτες του ΚΟΚ, με αποτέλεσμα για δύο ίδιες παραβάσεις να καταλογίζονται δύο διαφορετικά πρόστιμα.
Το ύψος των προστίμων θα αυξάνεται μέχρι και στο τριπλάσιο του αρχικού ποσού με βάση εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.
Επίσης, για μια σειρά συνηθισμένων παραβάσεων θεσμοθετούνται αυστηρές ποινές που φθάνουν μέχρι και την αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης, ενώ μια ακόμη σημαντική αλλαγή είναι η κατάργηση της έκπτωσης 50% στο πρόστιμο αν αυτό πληρωθεί μέσα σε 10 ημέρες από την επιβολή του.
Μέχρι να βγουν οι σχετικές αποφάσεις τα ισχύοντα πρόστιμα του ΚΟΚ μειώνονται κατά 40% με εξαίρεση τα πρόστιμα που αφορούν την κατανάλωση αλκοόλ, την παραβίαση STOP και ερυθρού σηματοδότη, τους παράνομους αγώνες ταχύτητες και τις παράνομες προσπεράσεις.
Ειδικότερα προβλέπεται άμεσα με την ψήφιση του νομοσχεδίου ότι θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης και οι πινακίδες για 60 ημέρες σε όσους οδηγούς πιαστούν:
– Να μιλούν χωρίς bluetooth.
– Να παρεμποδίζουν την πρόσβαση σε ράμπες αναπήρων ή σταθμεύουν σε θέσεις για ΑμεΑ.
– Να χρησιμοποιούν την Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) έστω και για ελάχιστο χρόνο.
– Να ρίχνουν εκτός του αυτοκίνητου τους αντικείμενα και ουσίες που ρυπαίνουν η μπορέι να προκαλέσουν πυρκαγιά (π.χ. τσιγάρα).
– Να μην φορούν ζώνη ασφαλείας ή κράνος.
– Να μην διαθέτουν ειδικά καθίσματα για παιδιά.
Τι προβλέπεται για τα ταξί και τι για την Uber
Όσον αφορά τα ταξί, το νομοσχέδιο προσαρμόστηκε στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, δηλαδή ότι οι υπηρεσίες της Uber συνιστούν μεταφορικό έργο, ενώ επιχειρεί να ρυθμίσει συνολικά τη λειτουργία των εταιρειών διαδικτυακής μεσολάβησης για τη μίσθωση ταξί.
Με βάση όσα ορίζει το νομοσχέδιο, οι εταιρείες διαμεσολάβησης (Mytaxi, Taxiplon, Uber κ.λπ.) καλούνται πλέον να αποκτήσουν ειδική άδεια και να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπό τους στην Ελλάδα.