Οι συνέπειες που θα έχει η απεργία στα δρομολόγια της Air France θα γίνουν γνωστά εντός της σημερινής ημέρας από την εταιρεία.
Μια συγκέντρωση προβλέπεται επίσης να διεξαχθεί στις 10:00 τοπική ώρα την Πέμπτη μπροστά στην έδρα της Air France στο Ρουασί, κοντά στο Παρίσι, όπου προβλέπεται να πραγματοποιηθεί συνεδρίαση της κεντρικής επιτροπής της επιχείρησης (CCE), αφιερωμένη κυρίως στα οικονομικά αποτελέσματα του 2017.
Τα συνδικάτα αναμένουν ότι η συνεδρίαση αυτή θα «μεταφερθεί» σε άλλη τοποθεσία, καθώς προβλέπουν ότι η ηγεσία της εταιρείας θα θελήσει να αποφύγει μια νέα «5η Οκτωβρίου του 2015». Εκείνη την ημέρα, μετά την ανακοίνωση ενός νέου σχεδίου αναδιάρθρωσης της εταιρείας, ο τότε διευθυντής ανθρωπίνων πόρων Ξαβιέ Μπροζετά είχε δεχθεί επίθεση μπροστά στις κάμερες από διαδηλωτές που είχαν εισβάλει στην αίθουσα στην οποία διεξαγόταν η CCE.
Τι ζητούν οι εργαζόμενοι της Air France με την απεργία
Η απεργία την ερχόμενη Πέμπτη αποτελεί άλλο ένα επεισόδιο στις μισθολογικές διαπραγματεύσεις του 2018, οι οποίες έκλεισαν έπειτα από δύο τεταμένες συνεδριάσεις. Η διεύθυνση κατέθεσε ένα νέο σχέδιο συμφωνίας που προβλέπει μια γενική αύξηση, την πρώτη από το 2011, της τάξης του 1%, η οποία θα καταβληθεί σε δύο δόσεις και έναν φάκελο ατομικών αυξήσεων της τάξης του 1,4% μόνον για το προσωπικό εδάφους.
Το κείμενο αυτό, το οποίο απέρριψε η πλειονότητα των συνδικάτων, υλοποιήθηκε μονομερώς από την διεύθυνση.
Τα συνδικάτα που καλούν σε απεργία καταδικάζουν την αύξηση αυτή λέγοντας ότι πρόκειται για «ελεημοσύνη», η οποία «δεν θα μπορέσει να αντισταθμίσει την αύξηση του κόστους διαβίωσης και να καλύψει τη διαφορά μετά το πάγωμα των μισθών από το 2011».
Αυτά ζητούν μια γενική αύξηση της κλίμακας του 6%, επικαλούμενα τα καλά οικονομικά αποτελέσματα της επιχείρησης.
Ο όμιλος Air France-KLM εμφανίζει κέρδος εκμετάλλευσης αυξημένο κατά 42% για το 2017 στα 1,488 δισεκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων 588 εκατομμύρια ευρώ για το γαλλικό κομμάτι του.
Ωστόσο οι διεκδικήσεις αυτές των συνδικάτων «δεν είναι λογικές», δήλωσε ο πρόεδρος διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM Ζαν Μαρκ Ζαναγιάκ στην Le Monde.
«Το συνολικό ύψος μιας τέτοιας αύξησης αντιπροσωπεύει περίπου 240 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή πρακτικά την τιμή δύο Boeing 787», δήλωσε.
ΑΠΕ