Στο Ηράκλειο ο Σπίρτζης, μετά τη δημοπρασία των δυο πρώτων τμημάτων του ΒΟΑΚ

Στο Ηράκλειο θα βρεθεί αύριο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, για το θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Και στις 12:30 το μεσημέρι στο ξενοδοχείο Lato Boutique Hotel στο Ηράκλειο (οδός Επιμενίδου αρ. 15), θα μιλήσει στους δημοσιογράφους για τον Β.Ο.Α.Κ..

Η επίσκεψη γίνεται μόλις λίγες ημέρες μετά τη διπλή δημοπράτηση, των δυο πρώτων τμημάτων του, από τα τρία συνολικά, την Πέμπτη. Όπως γράψαμε, βγήκαν στον αέρα τα δύο πρώτα τμήματα που αφορούν στις διαδρομές Χανιά-Χερσόνησος που θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης και το Χερσόνησος-Νεάπολη που θα γίνει με ΣΔΙΤ.

Δείτε:

Ξεκίνησε η διπλή δημοπράτηση για τον ΒΟΑΚ

Εγκρίθηκε από τη διυπουργική η κατασκευή τμήματος του ΒΟΑΚ με ΣΔΙΤ

Πιο συγκεκριμένα το πρώτο τμήμα του ΒΟΑΚ που δημοπρατείται με σύμβαση παραχώρησης είναι από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο μήκους περίπου 200χλμ, κρίνεται ως απόλυτης προτεραιότητας και ιεράρχησης από πλευράς οδικής ασφάλειας, κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών και σπουδαιότητας στη στρατηγική μεταφορών της Κρήτης σε συνδυασμό και με τις λοιπές σχεδιαζόμενες υποδομές μεταφορών (νέο αεροδρόμιο Καστελίου, αναβάθμιση αεροδρομίου Χανίων).

Σε αυτό το τμήμα ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει την κύρια χρηματοδότηση από κεφάλαια που θα πρέπει να εξασφαλίσει + την συμμετοχή του Δημοσίου. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 1,1δισ.ευρώ. Η πρώτη αυτή φάση περιλαμβάνει την εκδήλωση ενδιαφέροντος όπως είθισται σε έργα τέτοιου βεληνεκούς.

Το δεύτερο τμήμα που δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ είναι η επέκταση κατά 20χλμ του δρόμου προς ανατολάς με τη διαδρομή Χερσόνησος-Νεάπολη. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε περίπου 250εκατ.ευρώ.

Εδώ όπως αναφέρεται στην απόφαση του Υπουργείου Υποδομών, το έργο «Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης
Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, και Συντήρηση του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη, με Σ.Δ.Ι.Τ.» θα προωθηθεί προς υλοποίηση με κύρια
χρηματοδότηση από κεφάλαια που θα εξασφαλίσει ο ιδιωτικός οικονομικός φορέας στον οποίο θα ανατεθεί η σύμβαση Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.

Η εξόφληση του απαιτούμενου κεφαλαίου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας, δηλαδή με ένα prefixed ποσό που θα αποδίδεται από το Δημόσιο προς τον εργολάβο σε μηνιαία βάση και για όσο διαρκέσει το ΣΔΙΤ. Ο διαγωνισμός θα γίνει με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, πράγμα που σημαίνει ότι θα χρειαστεί ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα να ολοκληρωθεί λόγω της φύσης αυτής της διαδικασίας.

Συνδυαστικά τα δύο αυτά έργα, αποτελούν μία οντότητα, τον ΒΟΑΚ, και με την έναρξη της δημοπράτησης τους θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο έργο για τη χώρα με 1,35δισ.ευρώ, πίσω μόνο από τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας (που έχει κόστος 1,8δισ.ευρώ).

Τα σχέδια μιλάνε για κλειστό αυτοκινητόδρομο δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος να περιλαμβάνει και ΛΕΑ.

Η διπλή αυτή δημοπράτηση αναμένεται να διαρκέσει αρκετά καθώς όπως και στην περίπτωση της 4ης γραμμής του Μετρό, η εκδήλωση ενδιαφέροντος μπορεί να κρατήσει για σχεδόν ένα χρόνο και το σύνολο του χρόνου ανάδειξης αναδόχου και υπογραφών να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα δύο χρόνια, δεδομένης της εμπειρίας που έχουμε από αντίστοιχα έργα.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί